پاک کردن لکه شکلات از روی لباس، فرش و مبل

چه یک شکلات فانتزی (و گران) باشد و یا فقط یک آب نبات شکلاتی ساده، شکلات، عالی است به جز وقتی که پیراهن مورد علاقه شما را لکه‌دار کند یا روی تابلو فرش یا مبل قرار گیرد. این نکات رفع لکه برای شیر، شکلات تلخ و حتی شکلات سفید مفید خواهد بود. پاک کردن لکه شکلات از روی لباس، فرش و یا مبل را در پلاک بخوانید.

 

پاک کردن لکه شکلات از روی لباس‌های قابل شستشو

شکلات یک لکه ترکیبی است. کمی لکه روغن، کمی لکه رنگ. ابتدا با استفاده از یک چاقوی کُند یا لبه یک قاشق یا کارت اعتباری شکلات جامد چسبیده را بردارید. لکه را با پارچه یا دستمال مالش ندهید زیرا فقط آن را به عمق پارچه می‌فرستد و پاک کردن لکه را سخت‌تر می‌کند. پس از پاک شدن مواد جامد، می‌توانید لکه را با آب خنک و خنک اسفنج بزنید تا زمان شستن ماده فرا برسد. یک قلم پاک کننده لکه همچنین می تواند به عنوان یک لکه بردار اضطراری استفاده شود اما هنوز هم باید محل لکه در اسرع وقت شسته شود.

وقتی زمان شستن محل لکه شکلات شده است، با اسپری یا ژل پاک کننده لکه‌های پیش شستشو یا کمی مواد مایع شوینده سنگین (تاید یا پرسیل به عنوان بهترین مارک‌ها شناخته می‌شوند) اقدام کنید و سپس همان‌طور که در برچسب مراقبت توصیه شده است، لباس را بشویید.

اگر لکه شکلات بسیار زیاد است یا به مدت یک هفته یا بیشتر روی لباس باقی مانده است، باید قبل از شستشو، با استفاده از سفید کننده اکسیژنه و آب خنک یک پیش شستشو انجام دهید. به این صورت که محلول سفید کننده پایه اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. کل لباس را زیر آب کنید. اجازه دهید حداقل چهار ساعت یا یک شب خیس بخورد و سپس طبق معمول بشویید. این مورد برای همه پارچه‌های قابل شستشو -سفید و رنگی- به جز ابریشم، پشم و هر چیز که با چرم اصلاح شده ایمن است.

قبل از انداختن لباس به خشک‌کن، محل لکه شکلات را بررسی کنید. گرمای زیاد می‌تواند لکه را ثابت کرده و از بین بردن آن را سخت‌تر کند. اگر بعد از شستشو هنوز لکه شکلات وجود دارد، مراحل قبل از خشک شدن را تکرار کنید.

 

از بین بردن لکه شکلات از روی لباس‌هایی که به خشکشویی نیاز دارند

دوباره، تا حد امکان شکلات را با استفاده از چاقویی که تیز نباشد یا لبه کارت اعتباری جدا کنید. محل لکه را مالش ندهید یا با آب خیس نکنید، زیرا با این کار می‌توانید اوضاع را بدتر کنید؛ به خصوص روی ابریشم. در اسرع وقت لکه را به خشکشویی حرفه‌ای خود بسپارید و محل لکه و علت ایجاد آن را هم به آن‌ها اطلاع دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر از کیت خشکشویی خانگی استفاده می‌کنید، حتماً قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک‌کن، لکه شکلات را با مواد پاک کننده لکه، پاک کنید.

 

نحوه از بین بردن لکه‌های شکلات روی فرش

سعی کنید تا حد امکان شکلات را با چاقویی که تیز نباشد یا قاشق از روی فرش بردارید. اگر ذوب شده یا مایع است، یک مکعب یخ را در کیسه قرار دهید و برای مدت یک دقیقه روی آن قرار دهید تا شکلات سفت شود و برداشتن آن آسان‌تر شود.

برای لکه باقی مانده، یک پارچه سفید تمیز را با آب مرطوب کنید و کمی مواد شوینده شستشوی ظرف را روی پارچه بریزید. در حال کار از لبه خارجی لکه شکلات به سمت مرکز، مواد شوینده را مالش دهید. تمام تلاش خود را بکنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید. اجازه دهید مواد شوینده حداقل پنج دقیقه روی لکه بمانند.

یک پارچه سفید تمیز را با آب خیس کنید و محل را “بشویید” تا مواد شوینده از بین برود. این کار را تکرار کنید تا دیگر صابون را احساس نکنید زیرا باقی مانده صابون در واقع می‌تواند خاک را جذب کند. اجازه دهید تا در هوا خشک شود و بعد از آن با استفاده از جارو برقی، مکش ایجاد کنید تا الیاف فرش بلند شود.

 

پاک کردن لکه‌های شکلات از روی مبلمان

با استفاده از یک چاقوی کُند یا قاشق، تا آن‌جا که می‌توانید شکلات را بردارید. مگر اینکه کاناپه شما ابریشم باشد (اگر اینگونه است، فقط با یک متخصص تماس بگیرید). یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه سفید تمیز از بیرون لکه به سمت مرکز، کار پاک کردن را انجام دهید.

با استفاده از یک پارچه خشک رطوبت را پاک کنید و این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود. در نهایت، این کار را با استفاده از یک اسفنج خیس انجام دهید و بگذارید تا در هوا خشک شود. اگر روکش مبلمان قدیمی است، یا به نکات و اطلاعات بیشتری در مورد لکه‌گیری نیاز دارید، با یک متخصص مشورت کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.