کارواش بدون آب چیست؟

کارواش بدون آب روشی جدید با عملکرد عالی برای شستشوی خورو بدون استفاده از آب یا میزان کمی از آب است. در این روش خودرو درست مانند زمانی که با آب شسته می‌شود، کاملا تمیز می‌شود.

همه ما می‌دانیم که بحران آب در کشور ما کاملا جدی است و استفاده از روش‌ها و راهکارهایی که به کاهش مصرف آب کمک می‌کند، یک امر ضروری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. در کارواش‌ ها هر روز میزان زیادی آب مصرف می‌شود و زمانی که از شلنگ یا هر وسیله پرفشار دیگری برای شستشوی خودرو استفاده می‌شود، تقریبا 1۹۰ تا ۳۸۰ لیتر آب مصرف می‌شود؛ بنابراین باید برای کاهش این حجم از آب، چاره‌‌ای اساسی اندیشید. اگر چه در برخی از کارواش‌ها از روش‌هایی برای کاهش مصرف آب استفاده می‌شود؛ اما بسیاری از آن‌ها کمک زیادی به حل این مشکل نمی‌کند.

کارواش بدون آب چیست؟

کارواش بدون آب یکی از روش‌هایی است که می‌تواند یک فناوری انقلابی برای کاهش مصرف آب باشد. در این روش از آب استفاده نمی‌شود (البته ممکن است در برخی از موارد از آب بسیار کمی استفاده شود). عملکرد این روش بسیار خوب بوده و درست مانند زمانی است که خودرو با آب شسته می‌شود. جالب‌ است بدانید که گاهی اوقات عملکرد این روش حتی بهتر از روش سنتی کارواش بوده و انجام آن نیز نسبت به روش قدیمی راحت‌تر است.

علاوه بر این، بهره‌گیری از این روش به حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم شما را کارواش بدون آب که به آن کارواش خشک یا کارواش با اسپری نیز گفته می‌شود، آشنا کنیم.

در کارواش بدون آب در اغلب موارد از اسپری‌های روان‌کننده‌ای استفاده می‌شود که در بردارنده مواد شیمیایی برای زدودن کثیفی‌ها و گرد و غبار از روی بدنه خودرو هستند؛ درست مانند زمانی که از آب برای شستن کثیفی‌های خودرو استفاده می‌شود، اما این روش کارآمدتر است. بهتر است در هر دو روش قدیمی و جدید از دستمال نانو برای پاک کردن بدنه خودرو استفاده شود؛ زیرا با استفاده از این دستمال هم ذرات بسیار ریز پاک میشود و هم خط و خش روی بدنه ایجاد نمی‌شود.

کاواش بدون آب

مزایای کارواش بدون آب نسبت به روش قدیمی

یکی از معایب روش قدیمی کارواش این است که ممکن است آب وارد قسمت‌های حساس خودرو شود و به آن‌ها آسیب بزند. یا حتی ممکن است آب به بدنه خودرو نیز آسیب وارد کند؛ مخصوصا اگر شست‌سو به درستی انجام نشود؛ اما اسپری‌های کارواش بدون آب هیچ آسیبی به خودرو وارد نمی‌کند و استفاده از آن از سوی افراد ارائه کننده خدمات نظافت خودرو نیز توصیه می‌شود. علاوه بر این استفاده از روش قدیمی موجب رهاسازی مقدار زیادی آب صابون و انواع مختلف روغن خودرو در محیط زیست می‌شود.

اسپری کارواش بدون آب

اسپری‌های مخصوص یکی از روش‌های کارواش بدون آب است که برای استفاده از آن تنها کافی است مقداری از آن‌ها را روی سطح خودرو اسپری کنید و سپس آن را پاک کنید. این اسپری‌ها می‌توانند گرد و غبار و لکه‌های جزئی و سطحی را از روی خودرو پاک کنند؛ البته کارواش بدون آب تنها برای شستشوی خودروهایی مناسب است که زیاد کثیف نباشند و برای شستشوی خودروهایی که لایه‌های ضخیم گل خشک شده یا هر گونه کثیفی دیگری روی آن‌ها وجود دارد، به ناچار باید از آب استفاده کرد.

با هر یک از این اسپری‌ها می‌توانید خودروی خود را پنج یا شش بار تمیز کنید. در میان برندهایی که محصولات کارواش بدون آب را با کیفیت بالا عرضه می‌کنند، می‌توان به Meguiar’s ،Chemical Guys و 3D Auto Detailing Products اشاره کرد؛ البته برخی از افراد ارائه خدمات نظافت خودرو، اسپری کارواش بدون آب را به صورت دست‌ساز تهیه می‌کنند و برای این کار چند ماده شیمیایی روان‌کننده قوی را با یکدیگر ترکیب می‌کنند؛ البته این کار نیازمند آشنایی کامل با مواد شیمیایی است و در صورت آشنا نبودن با این مواد، هرگز این کار را انجام ندهید.

در پایان باید این نکته را نیز بیان کنید که اگر می‌خواهید خودروی خود را واکس بزنید یا از ترکیب رزین برای رفع آلودگی‌ها یا ذرات استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از روش کارواش بدون آب برای تمیز کردن خودروی خود استفاده کنید؛ زیرا در صورت شستشوی آن با آب یا باید خودروی را با تجهیزات خاص به خوبی خشک کنید و یا باید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید که در دراز مدت باعث آسیب دیدن رنگ خودرو می‌شود.

پلاک، به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت خدمات در محل، افتخار خدمت‌رسانی به شما هموطنان عزیز را پیدا کرده و کارواش خودرو نیز یکی از خدمات این شرکت است.

 

 

 

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.