کارواش نانو چیست و در مقایسه با روش های قبلی شست و شو چه مزایایی دارد

استفاده از خدمات کارواش نانو و یا کارواش بدون آب، جدید ترین سبک شست و شوی اتومبیل است که در مقایسه با روش های پیشین شست و شوی اتومبیل ساز و کار به کل متفاوتی دارد؛ در ادامه به توضیح ساز و کار و مواد شوینده مورد استفاده در کارواش نانو می پردازیم.در گذشته مردم ترجیح می دادند شخصا نسبت به شست و شو و نظافت خودروی خود اقدام کنند؛ با پیشرفت زمان رویه شست و شوی اتومبیل دچار تحولاتی شد و با ایجاد و گسترش کسب و کار کارواش، مردم رفته رفته وظیفه شست و شو و نظافت خودروی خود را به این موسسات واگذار کردند.

کارواش ها در کل از سه روش برای شست و شوی اتومبیل ها استفاده می کنند؛ اکثر کارواش ها با به کار گیری نیرو های متخصص و با تجربه و با استفاده از روش های قدیمی به مشتریان خود سرویس می دهند.

بعدها و با پیشرفت فناوری شاهد ظهور و گسنرش کارواش های اتوماتیک بودیم؛ در این کارواش ها ماشین آلات جای نیروی انسانی را گرفتند و مشتری به منظور شست و شوی بدنه خودروی خود در حالی که سوار بر آن بود در مسیر تونل مانند تجهیزات ماشینی شست و شو حرکت می کرد.

در ابتدای این مسیر مستقیم ماشین آلاتی قرار گرفته اند که با استفاده از نازل های فشار قوی خود؛ آب گرم را در تمام جهات به بدنه ماشین می پاشند و باعث از بین رفتن گل و لای موجود در بدنه خودرو می شوند؛ در ادامه مسیر تجهیزات کف پاش قرار گرفته اند که از طریق سنسور های چشمی خود از حضور خودرو در محدوده عملیاتی خود آگاه شده و وظیفه کف پاشی و آغشته کردن بدنه خودرو به مواد شوینده را بر عهده دارند؛ پس از این مرحله خودرو به محدوده برس های بزرگ با حرکت دورانی وارد می شود؛ این برس ها به وسیله تماس با بدنه خودرو و حرکت دورانی خود کف موجود بر روی بدنه خودرو را در تمام سطوح پخش کرده و باعث از بین رفتن جرم و لکه های آن می شوند.

مرحله بعدی مرحله آب کشی بدنه اتومبیل است؛ در این مرحله ماشین آلاتی شبیه به نمونه های موجود در مرحله اول بدنه خودرو را به طور کامل و در جهات مختلف آب پاشی کرده و باعث آبکشی کف و مواد شوینده موجود بر روی بدنه خودرو می شوند؛ در پایان این مسیر تونل مانند ماشین هایی قرار داند که وظیفه آنها خشک کردن بدنه از طریق جریان دادن هوای گرم و پر فشار است.

اما پیشرفت فناوری های مربوط به شست و شوی اتومبیل به همین جا ختم نمی شود؛ در سال های اخیر و با پیشرفت روز افزون فناوری نانو نحوه شست و شوی خودرو ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد پیدایش روش جدیدی در حوزه شست و شوی خودرو به نام کارواش نانو هستیم و یا کارواش بدون آب هستیم.

اصلی ترین راز کارواش نانو و یا کارواش بدون آب مربوط به نوع مواد شوینده ای است که در آن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در ادامه به توضیح نوع و تاثیر این مواد شوینده در شست و شوی اتومبیل می پردازیم.

گرد و غبار، لکه ها و گل و لای موجود در یدنه یک اتومبیل کثیف به دلیل نیروی بین مولکولی و حالت چسبندگی ایجاد شده در اثر این نیرو بر روی بدنه اتومبیل می چسبند و به مروز زمان باعث کدر شدن رنگ اتومبیل خواهند شد.

در روش های پیشین شست و شوی اتومبیل، مواد شوینده نقش واسطه را ایفا می کردند؛ به طوری که با احاطه کردن مولکول های جرم، گل و لای و گرد و غبار وظیفه جدا کردن آنها از سطح بدنه را داشتند و در نهایت این فشار آب گرم بود که محلول ترکیب شده از مواد شوینده و کثیفی ها را جابجا کرده و آن را به طور کامل از بدنه خودرو جدا می کرد.

در مورد کارواش نانو و یا کارواش بدون آب، مواد شوینده نقش مواد شوینده و فشار آب موجود در روش های پیشین را به صورت مضاعف ایفا می کنند؛ این مواد شیمیایی ابتدا وظیفه احاطه کردن مولکول های جرم، گرد و غبار و گل و لای موجود بر روی بدنه را بر عهده داشته و در وحله دوم نقش جابجایی کثیفی ها که در روش های پیشین بر عهده فشار آب بود را نیز بازی خواهند کرد؛پس از آغشته کردن بدنه خودرو به این نوع از مواد شوینده، کافیست تا با یک دستمال خشک این مواد را از روی سطح بدنه پاک کنید؛ در نتیجه برای شست و شوی خودرو از طریق کارواش نانو نیازی به مصرف آب نیست و این بزرگ ترین مزیت این تکنیک جدید است.

کاروشا نانو علاوه بر عدم نیاز به آب مزیت های دیگری را نیز  در مقایسه با روش های پیشین به نمایش گذاشته که از جمله مهم ترین آنها می توانیم به محافظت از رنگ بدنه از طریق ایجاد لایه نازکی از مواد نانو بر روی سطح بدنه یاد کرد.

پلاک به عنوان اولین و بزرگ ترین پلتفرم خدمات در محل، افتخار خدمت رسانی به شما هم میهنان گرامی را پیدا کرده  و می توانید به منظور نظافت خودروی خود با روش کارواش نانو با صرف کمترین زمان و انرژی از خدمات ما بهره مند شوید.

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.