امسال را با خانه تکانی عید، متفاوت آغاز کنید

با نزدیک شدن به روزهای عید، دغدغه خانه تکانی برای دید و ‌بازدید‌های فامیل و دوستان اهمیت بیشتری پیدا میکند. شاید هم از جمله آدم‌هایی هستید که علاقه‌ای به مهمانی‌ها ندارید یا ترجیح میدهید از تنهایی خود لذت ببرید. به هر حال ، تاثیر نظم و تمیزی خانه را برای ایجاد روحیه‌ای شاد و آسوده نمی‌توان نادیده گرفت. پس فرصت خوبی است که آلودگی‌های بصری و محیطی اطراف خود را کاهش دهید.
در ادامه به مواردی که در خانه تکانی عید اهمیت بیشتری دارند، اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

 

  1. نظافت منزل

نظم ذهنی، افزایش تمرکز و ‌داشتن حال خوب از جمله فواید پاکیزگی محیط است. همانطور که میدانید در شهرهای شلوغ و پر‌ترافیک حجم گرد و غبار و آلودگی‌ها بسیار زیاد است و لازم است که حداقل هر دو هفته یکبار فضای اطراف را تمیز کنیم. استفاده از پنجره‌های دوجداره، گردگیری هفتگی توسط پارچه‌های میکروفایبر در کاهش جرم و کثیفی، کمک به سزایی میکند. اما اگر برای مدت طولانی، سراغ نظافت خانه، اتاق‌ها و پنجره‌ها نرفته اید، حجم کارها بسیار زیاد است. با نزدیک شدن به عید نوروز، میتوانید از پلاکیاران استفاده کنید تا با صرف حداقل زمان و انجام کار حرفه ای، خانه و وسایلتان برق بزند!

    

  1. قالیشویی و مبلمان

قدیم، که خانه‌ها تبدیل به آپارتمان‌ها و برج‌ها نشده بود، خانواده‌ها بیشتر کنار هم بودند و تنهایی کمتر بود، پیش از نوروز، افراد به کمک یکدیگر می‌آمدند تا همه چیز مثل روز اول، نو شود. فرش‌ها در حیاط پهن میشدند و مبل‌ها اطراف حوض چیده میشدند. اعضای خانواده و حتی بچه‌ها با آب و جارو، شوخی و خنده شروع به آب و جارو می‌کردند.
این تصویر برای خیلی‌ها میتواند یادآور خاطرات خیلی خوبی باشد. شاید بعضی‌ها هم، هنوز شانس زندگی در این خانه‌ها را دارند تا دوباره گذشته‌‌ها را زنده کنند. اما در کنار تمام این اتفاقات و حال خوب، هدر رفتن آب، استفاده از مواد شوینده نامرغوب، به کارگیری روش نامناسب غبارگیری و در نتیجه از بین رفتن تاروپود و رنگ فرش‌ها،  پاره شدن پارچه مبل‌ها و هزاران اتفاق دیگر را نمیتوان نادیده گرفت.

بهترین راهکار برای آپارتمان نشین‌ها، سپردن قالی و مبل خود به کارشناسان معتبر است. بررسی نوع و درجه فرش، تشخیص بهترین روش شست و شو با استفاده از خدمات با کیفیت و دستگاه‌های مکانیزه را به پلاک بسپارید و با خیال راحت به بقیه کارها رسیدگی کنید.

  1. طراحی و بازسازی ساختمان

با شروع سال نو، وجود تعداد زیادی از وسایل و کمبود جا را بیشتر احساس میکنیم. ترفند‌‌های ساده ای از جمله بخشیدن و یا کنار گذاشتن لباس‌های استفاده نشده و قدیمی، دور ریختن وسایل از کار افتاده در جهت افزایش جا و همچنین استفاده از آینه‌ها و رنگ‌های روشن برای بزرگتر نشان دادن محیط خانه میتواند کمک شایانی کند.

اگر با انجام این کار‌‌ها همچنان جای کمی دارید یا با شرایط فعلی، امکان صرف هزینه‌های بالا برای جابجایی خانه و رفتن به فضای بزرگتر را ندارید، طراحان دکوراسیون پلاک، راهکارهای اساسی برای بهبود خانه شما دارند:
از جمله: ساخت مدل‌های جدید کانتر و میزهای اپن(جزیره در آشپزخانه)، طراحی شلف و قفسه بندی‌ها‌ی متفاوت، اجرای اتاق لباس برای مرتب کردن و نظم دادن به لباس‌ها، کیف‌ها و کفش، بازسازی سرویس های دستشویی، حمام و …

  1. فضای سبز و باغبانی

با آمدن فصل بهار و رویش گل‌ها، طبیعت جان تازه ای میگیرد و باز هم یادآور شروعی نو برای انسانهاست.
بوی خوش گل‌ها و جوانه زدن گیاهان، باعث ایجاد حس تازگی و حال خوب می شود. علاوه بر این، درخت‌ها و گیاهان با تولید اکسیژن، هوا را پاک و سالم میکنند.
در عکس زیر ساده ترین و سریع ترین راه برای کاشت گل را به شما آموزش می دهیم:

 

درست است که کاشت گیاهان میتواند کاری به ظاهر ساده باشد اما نگهداری و مراقبت مداوم، داشتن اطلاعات دقیق از نوع خاک و نور لازم، به تنهایی کار دشواری است. متخصصان پلاک، فضای سبز خانه شما را سر و سامان میدهند و امور باغبانی را به بهترین نحو اجرا میکنند.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.