راهنمای خرید کاغذ دیواری خوب

با پیشرفت تکنولوژی یکی از چیزهایی که می‌تواند دکور خانه یا محل کار را زیباتر کند، استفاده از کاغذ دیواری است. معمولا نزدیک عید یا زمان بازسازی و تغییر دکوراسیون، دیوارها یا سقف، لباسی نو می‌پوشند. منزل و محل کار هر فردی باید مکانی امن و راحت باشد و دارای فضایی پر از آرامش زیبایی بصری و روحی روانی باشد، دیوارها یکی از سطوحی می باشند که همه ما روزی چند بار آنها را مشاهده می کنیم و این دیوارها باید از زیبایی خاصی برخوردار باشند و به آنها اهمیت دو چندان داده شود. معمولا ما ایرانی ها طبق رسوم تقریبا نزدیک عید نوروز به بازسازی و تغییر دکوراسیون منزلمان می پردازیم که برخی اوقات رنگ آمیزی میکنیم .کاغذ دیواری ها به دلایل مختلف از جمله تنوع در رنگ، زیبایی، جنس و طرح به یکی از انتخابهای پرطرفدار میان خانم های خانه دار تبدیل گشته است، به همین دلیل اغلب افراد در مورد خرید نوع و طرح کاغذ دیواری دچار شک می شوند و ما در این مطلب می خواهیم در جهت آگاهی قبل از خرید هم چنین راحتی بیشتر شما عزیزان در انتخاب کاغذ دیواری بپردازیم.

 

آموزش تمیز کردن کاغذ دیواری

 

 

راهنمای خرید کاغذ دیواری خوب

 

راهنمای خرید کاغذ دیواری خوب

 

از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید کاغذ دیواری آنها را رعایت کرد موارد زیر است.

انتخاب طرح مناسب

شما باید با توجه به فضای منزل یا مکان مورد نظرتان کاغذ دیواری انتخاب کنید که اولین قدم در جهت خرید کاغذ دیواری است یعنی اینکه اگر فضای منزل شما کوچک و کفپوش آن طرح دار است می توانید از کاغذ دیواری های با طرح ساده و با رنگ ملایم انتخاب نمایید حتی اگر فضای منزل شما کوچک است می توانید از قابلیت کاغذ دیواری‌های با رنگهای روشن، فضای اتاق و منزل شما را بزرگتر جلوه دهد همچنین انتخاب رنگهای تیره و دلگیر می تواند اتاقهای منزل شما را کوچکتر نماید. همیشه باید در انتخاب کاغذ دیواری به هماهنگی و نقش رنگها در وسایل فضای منزل خود دقت کنید و این مسئله را در نظر بگیرید و با توجه دکوراسیون داخلی منزل کاغذ دیواری انتخاب کنید زیرا در غیر اینصورت ممکن است پس از مدتی کاغذدیواری دلتان را بزند و از انتخاب خود پشیمان شوید. اگر کمی دقت کنید و از قبل اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید می‌توانید در انتخاب خود سریع‌تر به نتیجه برسید. اغلب رنگ کاغذ دیواری به منزل زیبایی نمی بخشد، بلکه نوع طرح آن هم مهم می باشد. به عنوان مثال کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های گلدار می باشند برای منازل بزرگ و دارای دیوارهای بزرگ بسیار مناسب است و سبب صمیمی و زیبا کردن فضای منزل می گردد. کاغذ دیواری های دارای طرح کوچک هم کاربرد فراوانی در صنعت کاغذ دیواری دارد، به منزل شما احساس بزرگ بودن و دیده شدن را می دهد.
اگر شما می خواهید برای اتاق کودکتان کاغذ دیواری نصب کنید بهتر است از کاغذ دیواری روشن و شاد با طرحهای عروسکی و کارتونی استفاده کنید تا فرزند شما از انرژی و روحیه ای بیشتری برخوردار شود. برای اتاق کودک باید دنبال طرح‌هایی باشید که یا یکی از شخصیت‌های مورد علاقه فرزندتان باشد یا طرح‌های فانتزی که رنگ‌هایی شاد دارند. اغلب دخترها از رنگ‌هایی مثل صورتی خوششان می آید و برای پسرها رنگ‌های مثل آبی، قرمز یا نارنجی جذابیت بیشتری دارد.

 

· انتخاب جنس مناسب کاغذ دیواری:

4 نوع کاغذ دیواری وجود دارد:
· کاغذ دیواری سه‌بعدی
· کاغذ دیواری بافت‌دار
· کاغذ دیواری فانتزی
· کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری سه بعدی یکی از جدیدترین کاغذ دیواری‌ها است و این مدل برجسته نیست اما برجسته به نظر می‌رسد و طرح‌های بسیار متنوعی دارد.
توجه به جنس کاغذ دیواری‌ها نیز اندازه طرح و رنگ های آنان مهم می باشد به غیر از کاغذ دیواری های ذکر شده دو نوع دیگر آن در بازار موجود است؛ کاغذ دیواری “پی پر” و “پی وی سی”

ویژگی های کاغذدیواری پی پر شامل موارد زیر است:

– کاغذ دیواری معمولی است که قابل شست‌وشو نیست.
– کاغذ دیواری پی پر از1 لایه کاغذ تشکیل شده اند.

ویژگیهای کاغذ دیواری پی وی سی شامل زیر است:
– کاغذ دیواری با جنس پی‌وی‌سی قابلیت شست و شو دارد و مقاوم‌تر است.
– کاغذ‌های پی ‌وی‌سی 2 لایه دارند؛ لایه رویی وزیرین.
– کاغذ دیواری پی وی سی از مقاومت زیادی برخوردار است و آب را به خود جذب نمی کند.
– این نوع از کاغذ ها در برابر کشش و گسیختگی مقاوم تر می باشند و تمیز نمودن آن کار راحتی است.
– این نوع کاغذ دیواری کمی گرانتر نسبت به نوع معمولی آن است زیرا باعث صرفه جویی در هزینه شما و انتخابی بسیار مناسب خواهد بود.
مقاوم ‌سازی‌ این نوع کاغذها از 2 لایه باعث می‌شود که وقتی شما با دستمال خیس روی این کاغذها بکشید، کاغذ پی وی سی آب را به‌خود جذب نکند. ضمن اینکه این کاغذها در مقابل کشش و گسیختگی مقاوم‌تر هستند و تمیز کردن آنها راحت‌تر است. این نوع کاغذ دیواری شاید کمی گران‌تر از نوع پی پر باشد اما مقاومت آن باعث می‌شود که شما بتوانید ‌مدت بیشتری از آن استفاده کرده و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

– این کاغذ دیواری در بازار دارای 2 نوع چینی و ایتالیایی است، که مارک ایتالیایی مرغوبیت بهتری دارد.
در ادامه به نوعی از کاغذ دیواری اشاره می کنیم که اغلب مورد استفاده بیمارستانها، ساختمانهای تجاری، محل کار می باشد و شما می توانید آن را در منزل برای نشیمن هم حتی استفاده کنید زیرا این کاغذ دیواری الیافی دارد که باکتری را به خودش نمی گیرد یعنی وقتی که شما کاغذ دیواری را به دیوار می چسباند به علت نوع جنس آن فضایی خالی میان دیوار و کاغذ دیواری ایجاد می کند که باعث گردش هوا می شود بنابراین باکتری ها در آن محل جمع نمی شوند.خصوصیت بارز این نوع کاغذ دیواری ها قابلیت دیر سوز بودن آن است.
یکی از راه هایی که باعث می شود خرید مناسب و در انتخاب کاغذ دیواری دچار شک نشوید از تمام منزل عکس بگیرید و به فروشنده باتجربه نشان دهید تا در انتخاب طرح و رنگ به شما کمکی بسیار کند، مثلا بر روی دیوارهای بزرگ منزل از کاغذ دیواری طرح گلدار استفاده می شود یا برروی دیوار پشت تلویزیون کاغذ دیواری ساده نصب میگردد ولی شما می‌توانید براساس علاقه‌تان کاغذهای مورد علاقه خود را هر کجا که می‌خواهید بر روی دیوار بچسبانید و لذت ببرید.

کاغذ های دیواری معمولا بصورت رولی عرضه می شوند در بیشتر مواقع خرید شما باید یک رول اضافه تر خرید کنید برای اینکه اگر زمانی بخشی از کاغذ دیواری از بین رفت بتوانید آن را با کمی چسب نصب کنید تا مجبور نشوید هزینه ای اضافی متحمل بشوید.

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.