حل مشکل کم‌شدن مکش جاروبرقی

کم‌شدن مکش جاروبرقی می‌تواند بسیار دردسرساز باشد زیرا جاروبرقی یکی از لوازم پرکاربرد هر خانه‌ای است که گاهی افراد هر روز برای تمیزکردن خانه از آن استفاده می‌کنند. حتما برای شما بسیار ناخوشایند خواهد بود که پس از صرف وقت برای جارو کشیدن در انتها ببینید که فرش‌ها هنوز تمیز نشده‌اند. در این شرایط لازم نیست فورا به خرید جاروبرقی جدید فکر کنید، کافی است که کمی وقت بگذارید و با چند راهکار که در ادامه ذکر شده است مشکل مکش جاروبرقی را خودتان حل کنید.

 

 

حل مشکل کم‌شدن مکش جاروبرقی

 

حل مشکل کم‌شدن مکش جاروبرقی

برای حل مشکل مکش جاروبرقی اولین فکری که به ذهن همه افراد می‌رسد این است که به سراغ پاکت جاروبرقی رفته و آنرا چک کنند و اگر پر شده باشد آنرا خالی کنند، اما همیشه مشکل مکش جاروبرقی با خالی کردن پاکت آن حل نمی‌شود و باید به موارد دیگر نیز توجه کنید مثلا ممکن است لوله خرطومی جاروبرقی دچار گرفتگی شده باشد و قدرت مکش جاروبرقی به همین دلیل پایین آمده باشد بنابراین برای حل مشکل کم‌شدن مکش جاروبرقی باید به قسمت‌های دیگر هم توجه کرد که در ادامه شرح داده شده است.

1- بررسی تنظیمات برای حل مشکل مکش جاروبرقی

اگر متوجه شدید که مکش جاروبرقی کم‌شده و توانایی جمع‌کردن آشغال‌ها را از سطح زمین ندارد اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات قدرت مکش جاروبرقی را چک کنید. همه جاروبرقی‌ها دارای درجات مختلف مکش هستند که شما باید بر حسب سطحی که آنرا جارو می‌کشید یکی از درجات را انتخاب کنید. مثلا برای جمع‌کردن آشغالی که روی کف سرامیکی خانه ریخته نیاز به قدرت مکش کمتری نسبت به آشغالی که روی موکت ریخته نیاز است چون آشغال‌ها روی موکت به پرزها چسبیده و به سختی جدا می‌شوند بنابراین برای جاروبرقی کشیدن سطوح مختلف لازم است از قدرت‌های مکش مختلف جاروبرقی خودتان استفاده کنید و اکثر مواقع با تغییر توان مکش جاروبرقی مشکل کم‌شدن مکش آن برطرف می‌شود.

2- چک کردن کیسه جاروبرقی برای حل مشکل مکش جاروبرقی

اگر با تغییر تنظیمات توان مکشی جاروبرقی مشکل آن برطرف نشد کیسه جاروبرقی را چک کنید و در صورت پر بودن آنرا خالی و تمیز کنید. پرشدن کیسه جاروبرقی پس از تنظیمات از عمده‌ترین دلایل کم‌شدن قدرت مکش جاروبرقی است که با خالی کردن آن مشکل جاروبرقی شما حل خواهد شد. البته برخی جاروبرقی‌ها به سیستم هشدار پرشدن کیسه مجهز هستند که با چراغ یا صدایی شبیه سوت پرشدن کیسه جاروبرقی را به کاربر اطلاع می‌دهند.
علاوه بر این چک کنید که آیا کیسه به درستی در جایگاه خودش قرار گرفته است یا خیر، چون این مسئله هم قدرت مکش جاروبرقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

3- بررسی لوله خرطومی برای حل مشکل مکش جاروبرقی

اگر با تغییر تنظیمات توان مکش و خالی کردن کیسه مشکل مکش جاروبرقی حل نشد به این مسئله فکر کنید که ممکن است چیزی در لوله خرطومی جاروبرقی گیر کرده و توان مکش آنرا کاهش داده باشد. برای بررسی لوله خرطومی آنرا از محل اتصال به لوله جاروبرقی و کیسه جدا کنید و نگاهی به داخل لوله بیندازید اگر چیزی در لوله گیر کرده بود با موچین یا قیچی یا هر وسیله دیگری آنرا بیرون بکشید. گاهی با تکان دادن هم شی گیر کرده بیرون خواهد افتاد. پس از انجام کار لوله خرطومی را مجددا در جای خودش نصب کنید و مکش جاروبرقی را بررسی کنید و حتما متوجه خواهید شد که مکش جاروبرقی شما مانند گذشته شده است.

4- برای حل مشکل مکش جاروبرقی هوابندی آنرا چک کنید

اگر با موارد فوق مشکل مکش جاروبرقی حل نشد ممکن است علت کم‌شدن مکش جاروبرقی هوابندی نشدن آن باشد. هوابندی به این معنا است که از هیچ منفذ دیگری به جز لوله اصلی، هوا وارد جاروبرقی نشود تا آشغال‌ها به داخل کیسه مکیده شوند در غیر این صورت این کار به درستی صورت نمی‌گیرد.
برای بررسی مشکل هوابندی اولین جایی را که باید چک کنید محل اتصال لوله خرطومی است که اگر درست در جای خودش قرار نگرفته و یا شل باشد هوا وارد جاروبرقی شده و عملکرد آنرا تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورت شل بودن لوله خرطومی آنرا در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سفت شود و درست در جای خودش قرار بگیرد. علاوه بر این کل لوله خرطومی را از نظر سالم بودن چک کنید چون پارگی‌های کوچک در این ناحیه مکش جاروبرقی را کاهش خواهد داد. در صورت وجود پارگی در لوله خرطومی اقدام به تعویض آن کرده و سپس مکش جاروبرقی را چک کنید.

5- برای حل مشکل مکش جاروبرقی فیلتر آنرا چک کنید

یکی دیگر از دلایلی که باعث کم‌شدن مکش جاروبرقی می‌شود و کمتر کسی به آن فکر می‌کند کثیف شدن فیلتر جاروبرقی است. با گذشت زمان و استفاده مکرر از جاروبرقی گردوغبار فیلتر جاروبرقی را پر می‌کند و قدرت مکش آنرا کم خواهد کرد. برای تمیز کردن فیلتر آنرا از جایگاه مخصوص آن جدا کرده و به آرامی بر روی سطحی بزنید تا گروغبارش پاک شود.اگر فیلتر قابل شستشو بود که با علامت شیرآب روی آن مشخص می‌شود آنرا پس از غبارگیری بشوئید. اگر فیلتر قابل شستشو نبود و دچار پارگی شده بود حتما فیلتر جدیدی برای جاروبرقی تهیه کنید.
نکته مهم در رابطه با فیلتر جاروبرقی این است که فیلتر تمیز کیفیت مکش جاروبرقی را بالا برده و موتور آنرا خنک می‌کند پس به این مسئله دقت کنید.

6- برای حل مشکل مکش جاروبرقی سر آنرا بررسی کنید

اگر با انجام کارهای فوق مشکل مکش جاروبرقی حل نشد سر پارویی جاروبرقی را بررسی کنید گاهی اوقات موها و کرک‌ها این قسمت را دچار انسداد کرده و بر قدرت مکش جاروبرقی تاثیر می‌گذارند. این قسمت را جدا کنید و داخل آنرا بررسی کنید و اگر دچار گرفتگی بود آنرا تمیز کنید و مجددا نصب کنید.

در صورت حل نشدن مشکل کم‌شدن مکش جاروبرقی با راهکارهای فوق دیگر کاری از خودتان ساخته نیست و به عنوان آخرین راه‌حل قبل از خرید جاروبرقی جدید به تعمیرکاران مجرب پلاک مراجعه کرده و جاروبرقی خود را برای بررسی به آنها بسپارید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.