طریقه نصب صحیح تابلو در خانه

از وسایلی که کارایی زیادی ندارد ولی هنگام چیدمان منزل جز ضروریات به حساب می آید تابلو است. تابلوها با این که از ارزش چندانی برخوردار نیستند ولی یکی از نقش های اصلی در دکوراسیون منزل را دارند. بعضی از افراد بدون اینکه هیچ سلیقه ای به خرج بدهند و هر کجا که بتوانند تابلو را نصب می کنند.

 

 

آموزش چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی

 

طریقه نصب صحیح تابلو در خانه

 

طریقه نصب صحیح تابلو در خانه

 

برای نصب کردن تابلو بر روی دیوار باید دقت کنید که با توجه به وزن تابلو، میخ مناسب انتخاب شود، در نظر داشته باشید تابلو را کجا نصب می کنید، تابلو باید طوری قرار بگیرد که با دکوراسیون منزل تناسب و تقارن داشته و همچنین فاصله مناسب با زمین و سقف داشته باشد. در این مطلب ما طریقه نصب صحیح تابلو در خانه را آموش می دهیم.

۱. تراز بودن تابلو
برای نصب صحیح تابلو در خانه باید بتوانید تابلو را تراز کنید. برای این کار می توانید از متر و ابزار مربوطه استفاده کنید.

۲. چکش و میخ
هنگام نصب صحیح تابلو در خانه سه گزینه قلاب، گیره فلزی و میخ پیش رو است. از لحاظ محکمی قلاب و میخ طوری باشد که بتواند تابلو را نگهدارد. در صورتی که تابلو وزن بالایی دارد لازم است که از تسمه و قلاب نیز استفاده شود. قلاب ها در دو نوع فلزی و چوبی موجود هستند. قلاب فلزی برای تابلوهای سنگین بهتر است.

۳. نصب تابلو در بالای شومینه
در صورتی که دوست دارید بالای شومینه یک تابلو نصب کنید به این نکته توجه داشته باشید که طول تابلو از طول شومینه زیادتر نباشد تا بتوان تابلو را از لحاظ عرضی وسط شومینه نصب کرد با این کار تابلو نمای بهتری دارد.

۴. نصب تابلو بالای مبل و کاناپه
در صورتی که دوست دارید بالای مبل و کاناپه یک تابلو داشته باشید باید تقریبا ۳۰ سانتی متر از بالاتر مبلمان و همچنین در وسط مبلمان آن را نصب کنید.

۵. دیوار در دیوار
اگر قصد دارید تعدادی تابلو را روی دیوار نصب کنید لازم است که قبل از نصب آن ها را روی زمین چیده و بر اساس طرحی که مدنظرتان است تابلوها را قرار داده و یا روی برگه طرحی که مدنظرتان است بکشید در صورتی که تابلو ها از نظر فاصله و بالا و پایین بودن از سقف و زمین مشکلی نداشتند طرح را روی دیوار پیاده کنید.

۶. تابلو در دستشویی
قرار دادن تابلو در دستشویی زیاد کار جالبی نیست و امکان دارد آسیب ببیند پس اگر تمایل دارید درون دستشویی تابلو نصب کنید بهتر است تابلو دارای قاب شیشه ای باشد.

 

۷. استفاده از تصویرهای چاپی
بهترین فضا برای نصب تابلو و تصاویر چاپی اتاق هایی هستند که رنگشان روشن می باشد. استفاده از طرح های شلوغ با قاب ساده سبب می شود تا طرح کشیده شده و یا چاپ شده خیره کننده تر به نظر بیاید… بهتر است برای این که به مرور زمان و با اشعه خورشید تابلو ها کمرنگ نشوند از قاب شیشه ای و روکش ضد UV استفاده نمایید.

۸. پر کردن سوراخ میخ
در صورتی که جای میخ روی دیوار برای نصب تابلو مناسب نباشد و باید جای دیگر را سوراخ کنید حتما با بتونه سوراخ را پر کرده تا دیوار منزلتان نمای زشتی نداشته باشد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.