بهترین مایع برای شستشوی ماشین کدام است؟

معمولا با نگاه به ظاهر ماشین هر شخص می توان به شخصیت او پی برد. مطابق با نظریات روانشناسان مربوط به اتومبیل هر فرد موظف است که خود به نظافت و تمیزی ماشینش توجه نماید و از آن به خوبی مراقبت کند. افراد متخصص در زمینه ماشین توصیه می کنند که مرتب خودرو را تمیز کنید و بشویید؛ و از آن جایی که خیلی از کثیفی های روی ماشین، مواد مصرفی و خوراکی اسیدی هستند سبب می شود رنگ اتومبیل کدر گردد؛ بنابراین با شستن مرتب خودرو رنگ ماشین خراب نمی شود. اگر به شکل صحیح و با مواد شوینده مناسب خودروی خود را بشویید می توانید شست و شوی اتومبیل را به چشم یک سرگرمی نگاه کنید. بهترین مایع برای شستشوی ماشین کدام است؟ با پلاک همراه باشید.

بهترین مایع برای شستشوی ماشین کدام است؟

بهترین مایع برای شستشوی ماشین کدام است؟

در صورتی که قصد دارید خودتان اتومبیلتان را بشویید ابتدا لازم است ماده شوینده متناسب را که برای شستشوی اتومبیل احتیاج دارید فراهم کنید. گاهی مواقع به کار بردن مواد پاک کننده بی کیفیت یا مواد پاک کننده خانه ای مثلا صابون دست یا صورت، شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، پودر لباسشویی یا هر مایع تمیز کننده ای که برای اتومبیل مناسب نیست سبب کدر و مات شدن رنگ اتومبیل و لکه گرفتن آن می گردد.

به همین دلیل کارشناسان خودرو توصیه می کنند برای شستن خودرویتان از مواد پاک کننده با کیفیت که ویژه خودرو می باشند بکار ببرید. چرا که این شامپو و مواد شوینده خودرو دارای ترکیباتی هستند که از مواد طبیعی ساخته شده اند و به طبیعت بر می گردند و به محیط زیست خسارتی وارد نمی کنند. این مواد توسط کارشناسان خودرو و بر حسب اصول مهندسی ساخته شده اند تا به دستانمان صدمه نزد، حساسیت زا نباشد و هیچ مشکلی برای رنگ اتومبیل ایجاد نشود.

مواد شوینده اتومبیل

مواد شوینده که شامل فوم و شامپو بوده برای از بین بردن کثیفی های روی اتومبیل و شستن آن استفاده می شود. این مواد هنگام استفاده کف زیادی دارند که همین مورد سبب شده تا مشتری نسبت به آن دید مثبتی پیدا کند. نوع دیگری از مواد شوینده اسپری ها هستند که هر کدام برای از بین بردن یک نوع آلودگی هستند؛ مثلا برای از بین بردن فضولات پرندگان بر روی بدنه خودرو و یا برای شیشه، داشبورد و قسمت های دیگر تهیه شده اند. با این مواد می توانید شاهد بالا رفتن کیفیت شستشوی اتومبیلتان شوید.
از ویژگی های مهم یک ماده شوینده می توان به قدرت آن در پاکیزگی اشاره کرد؛ یعنی باید به قدری ماده شوینده قوی باشد که با ترکیب مقداری از آن با آب تمام آلودگی های سطح اتومبیل را از بین ببرید و رنگ خودرو صدمه ای نبیند. با این کار با کاهش میزان آب مصرفی مواجه می شوید. مواد شوینده نباید خیلی کف داشته باشند چون در این صورت آب مصرفی هنگام آبکشی زیاد شده و به صرفه نمی باشد.

واکس و مواد محافظ خودرو

از مواد شیمیایی که برای شستن اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد می توان به واکس ها و موادی که باعث سریع تر خشک شدن اتومبیل می شود اشاره نمود. این مواد علاوه بر تمیز شدن و سریع تر خشک شدن به عنوان یک محافظ نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ یعنی این مواد لایه حفاظتی بر روی ماشین ایجاد کرده که باعث کاهش جذب گرد و خاک توسط بدنه اتومبیل می شود و تا مدتی اتومبیل تمیز است. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم خاصیت ضد زنگ زدگی دارند و از آسیب دیدن رنگ اتومبیل در برابر اشعه های نور خورشید جلوگیری می کنند.

شامپو خودرو

از مواد شوینده مناسب برای اتومبیل می توان به شامپو خودرو و شامپویی که کارواش ها برای شستن اتومبیل به کار می برند اشاره کرد و همچنین ابزار شوینده ای که ترکیبات اصلی آن اسید سیتریک و اسید فسفریک باشد را می توان یک شوینده مناسب و با کیفیت برای اتومبیل دانست.
این اسیدها که هم ضعیف هستند و هم در مواد شوینده تخصصی به کار می روند کمک می کند بدون این که رنگ اتومبیل خراب شود کثیفی های روی بدنه اتومبیل پاک شود و همچنین محافظ رنگ اتومبیل در مقابل عوامل محیطی زیان بار می گردد.

مواد دیگری که در شامپو شوینده خودرو استفاده می شود عبارتند از:
سدیم لورت سولفات: این ماده در خیلی از مواد شوینده مثل صابون، شامپو و خمیر دندان و…بدلیل قدرت بالایی که در تمیز کنندگی دارد و سطحی بودنش در شامپو شوینده اتومبیل به کار گرفته می شود.
کوکونات دی اتانول آمید: این ماده یک مایع زرد رنگ و تقریبا لزج است که در لوازم آرایشی و بهداشتی و شامپو شوینده بدن و اتومبیل به کار می رود.
سدیم کلرید: ویژگی این ماده تمیز کنندگی آن است.

آب مقطر: آبی است که کاملا خالص بوده و درصورتی که پس از شستن اتومبیل روی سطح اتومبیل لکه هایی به رنگ سفید دیدید بدانید که درون شامپو شست و شوی خودرو مواد معدنی وجود دارد.
ایزوپروپیل الکل: این ماده برای از بین بردن لکه و جرم قوی، روغن و قیر در اکثر شامپوهایی که برای شستن سطح اتومبیل به کار برده می‌شود.
از ویژگی های یک شامپو با کیفیت اتومبیل می توان به قدرت پاک کنندگی بالا، براق کردن اتومبیل، حفظ کننده رنگ اتومبیل، برگشت پذیر بودن به طبیعت، ضد حساسیت، تعادل داشتن در اسیدی یا قلیایی بودن شامپو خودرو و بوی خوب اشاره کرد.

2 Comments
  1. علیرضا پوربهمن says

    باسلام میخواستم یکی از مشترک های ثابت شما شوم چطور و کجا ثبت نام کنم؟ با تشکر _

  2. بلاگ پلاک says

    سلام. باعث افتخار ماست. لطفن وارد سایت بشین Pelak.com و در سیستم ثبت‌نام کنین.

Leave A Reply

Your email address will not be published.