آموزش ترفندها و نکات اسباب کشی صحیح و سریع

بسیاری از اجاره‌نشین‌ها و حتی آن دسته از افرادی که مکان زندگی خود را هر چند سال یک‌بار عوض می‌کنند، سخت‌ترین بخش کار اسباب کشی است. در واقع در نگاه این افراد اسباب کشی یک کابوس تمام نشدنی است. اسباب کشی چه سخت باشد و چه آسان باید به روش درست و اصولی انجام شود.برای بسیاری بسته بندی کردن وسایل، برای جابجایی به ماه‌ها زمان نیاز دارد. در واقع این افراد نمی‌دانند حتی در عرض کمتر از یک هفته هم می‌شود به راحتی و با آرامش اسباب کشی انجام داد اگر راه روش درست اسباب کشی کردن را بدانند. در این مطلب قصد آموزش ترفندها و نکات اسباب کشی صحیح و سریع را داریم با نکاتی که به شما در این مطلب برای یک اسباب کشی راحت آموزش می دهیم، احتمالاً بسیاری از مشکلات فکری شما حل خواهد شد؛ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

 

بیشتر بخوانید؛ بهترین روش بسته بندی وسایل در اسباب کشی

 

آموزش ترفندها و نکات اسباب کشی صحیح و سریع

 

آمادگی ذهنی و روحی برای اسباب کشی

 

برای اسباب کشی اول باید از نظر جسمی و بعد از لحاظ روحی و فکری آمادگی لازم را داشته باشید. پس اولین نکته مهم و اساسی قبل از دست به کار شدن برای اسباب کشی، توجه به سلامت فیزیکی است. معمولاً برای همه اجاره‌نشین‌ها/ف مخصوصاً آن دسته از افرادی که مجبورند هر سال از یک خانه به خانه دیگر نقل مکان کنند، اسباب کشی شبیه یک غول بی شاخ و دم است که هرگز شکست نمی‌خورد. اولین سلاح برای شکست دادن غول اسباب کشی لازم است، سلامتی فیزیکی است. پس برای حفظ سلامت فیزیکی بیش از حد به خود فشار نیاورید. تغذیه مناسب داشته باشید و از سایر اعضای خانواده برای جنگ با غول کمک بخواهید. سایر اعضای خانواده وظیفه دارند به شما در امر اسباب کشی کمک کنند چون این فقط شما نیستید که محل زندگی خود را تغییر می‌دهید، بلکه محل زندگی و خانه آن‌ها نیز تغییر داده می‌شود.

 

مثبت اندیش باشید

 

دومین مورد که باید به آن توجه کنید آمادگی روحی و فکری است. به جای اینکه در مورد اسباب کشی و سختی‌های آن مدام افکار منفی داشته باشید، مثبت بیندیشید. یعنی به جای اینکه مدام در ذهن خود به جنگ با غول بی شاخ و دم اسباب کشی فکر کنید و صحنه‌های جنگ خیالی را مرور کنید، خود را در خانه جدید و یا دفتر کار جدید در حالی که یک لیوان نوشیدنی در دست دارید و از فضای جدید آنجا لذت می‌برید تصور کنید. سعی کنید به موارد مثبتی که با اسباب کشی و نقل مکان به خانه یا دفتر جدید در پیش روی شما خواهد بود فکر کنید. همسایگان جدید، فضای جدید و موقعیت‌های جدید که قرار است با آن‌ها روبرو شوید، همگی به اندازه کافی هیجان انگیز و جذاب هستند.

 

تهیه لیست موضوعی از وسایل

 

بعد از اینکه خود را از نظر جسمی و روحی برای رویارویی با غول اسباب کشی آماده کردید، سعی کنید لیست وسایلی را که برای جمع کردن اسباب منزل خود نیز دارید، یادداشت کنید. مسلماً قبل از بسته بندی کردن لوازم خانه، نیاز به وسایلی دارید که آماده کنید یا بخرید. مهم‌ترین وسیله‌ای که نیاز دارید کارتن‌های محکم در ابعاد و اندازه‌های مختلف و مقدار زیادی طناب‌های ضخیم است. همچنین روزنامه باطله برای اینکه اشیای شکستنی خود را در آن‌ها بپیچید نیز بسیار ضروری هستند. بهتر است روزنامه خواندن را از همین حالا شروع کنید. چون ممکن است در آینده به روزنامه باطله نیاز مبرم داشته باشید. از دیگر لوازم و وسایلی که نیاز دارید نوار چسب پهن و ماژیک‌های سر پهن هستند. برای تهیه کارتن‌ها بهتر است دست یاری به سوی سوپر مارکت محل دراز کنید و از آن‌ها تعداد از کارتن‌های خالی شان را بگیرید. با این کار در اقتصاد خانواده نیز صرفه جویی خواهید کرد.

 

 

آموزش ترفندها و نکات اسباب کشی صحیح و سریع

 

از  روزنامه باطله استفاده کنید

 

اگر اهل مطالعه و خواندن روزنامه باشید و از آن دسته افرادی که آینده‌نگر هستند، حتماً میزان زیادی روزنامه باطله در انباری خود دارید. اگر روزنامه باطله ندارید از دکه‌های روزنامه فروشی، روزنامه‌های باطله را با نصف قیمت یا به صورت کیلویی می‌توانید خریداری کنید. پس از این روزنامه‌های باطله برای بسته بندی ظروف چینی به خصوص ظروف جهیزیه! استفاده کنید. برای بسته بندی ظروف از پارچه‌های زائد و یا لباس‌های کهنه نیز می‌توانید استفاده کنید. از هر روزنامه بسته به اندازه آن و همچنین اندازه ظرف، می‌توانید برای بسته بندی یک یا چند ظرف استفاده کنید.
بعد از اینکه نیمی از وسایل را در کارتن‌ها قرار دادید، هر کارتن را دوباره کنترل کنید. شاید در میان کارتن‌ها پر شده، کارتن‌های خالی و یا نیمه پر وجود داشته باشند.

 

اسم وسایل را روی کارتن ها بنویسید

حتماً روی هر کارتن وسایلی را که داخل آن قرار داده اید بنویسید. به این ترتیب وقتی به خانه جدید نقل مکان می‌کنید و قسمت شیرین چیدمان خانه نو آغاز می‌شود، در پیدا کردن وسایل ضروری و مهم دچار مشکل نخواهید شد.

 

زمان اسباب کشی را تنظیم کنید

 

مدت زمان لازم برای بسته بندی اسباب و اثاثیه را با توجه به روحیه‌تان تنظیم کنید. مثلاً اگر از آن دسته افرادی هستید که اگر کاری بیش از حد به طول بینجامد از آن خسته می‌شوید، حتماً مدت زمان کمتری را برای جمع کردن و بسته بندی کردن وسایل خانه اختصاص دهید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که در صورت عجله کردن تمرکز خود را از دست می‌دهید و به قول معروف گیج می‌شوید، بهتر است مدت زمان زیادی را برای بسته بندی اثاثیه در نظر بگیرید تا با آرامش خیال کارهای بسته بندی و جمع آوری وسایل را انجام دهید.

 

چطور در کمتر از 24 ساعت اسباب کشی کنیم؟

 

اما ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید به بکار بردن این ترفندها در جنگ با غول اسباب کشی پیروز و سربلند بیرون بیایید.

1- حتماً می‌دانید که ترس و نگرانی به جای اینکه شما را به موفقیت نزدیک کند، سد راه شما برای غلبه و شکست غول اسباب کشی است پس به هیچ عنوان نترسید.

2- قبل از قرار دادن اسباب و اثاثیه در کارتن‌ها حتماً آن‌ها را تمیز کنید. از طرف لازم نیست وقتی از یک خانه به خانه دیگر نقل مکان می‌کنید، همه وسایل به درد نخور را هم به دنبال خود ببرید. بهتر است هنگام بسته بندی یک کیسه زبانه هم کنار دستتان باشد تا وسایل به دردنخور و یا خراب که قابل تعمیر نیستند را در آن بریزید.

3- کارتن‌های ظروف شکستنی را با حوله یا پارچه بپوشانید. به این ترتیب از آسیب ضربه‌های احتمالی به ظروف داخل کارتن جلوگیری می‌کنید.

4- وقتی نوبت به جمع آوری لباس‌ها می‌رسد نیازی به خالی کردن کمدهایی که قرار است به خانه جدید منتقل شوند ندارید. در واقع می‌توانید کشوهای کمد را از آن جدا کردن و همان‌طور که لباس‌هایتان در آن قرار دارد، روی آن را بپوشانید. اگر کمدها را به خانه جدید کی توانید منتقل کنید، بهتر است لباس‌هایتان را به جای اینکه در کارتن‌های جدا قرار دهید، در کارتن‌هایی که بزرگ هستند و در آن‌ها وسایل سنگین مثل کتاب قرار داده اید جاسازی کنید. به این ترتیب کارتن‌ها بیش از حد سنگین نمی‌شوند و حمل آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

5- وسایل هر اتاق را در یک زمان بسته بندی کنید. مثلاً وقتی همه وسایل اتاق پذیرایی را جمع کردی و در کارتن‌های برچسب گذاری شده قرار دادید، به سراغ اتاق‌های دیگر بروید.

6- وسایل خود را دسته بندی کنید. مثلاً اسباب بازی‌ها را جدا کنید. وسایل مربوط به کار خود را جدا کنید.

7- تا زمانی که به طور کامل اسباب کشی نکرده‌اید و جابجا نشده‌اید، کارتن‌ها را باز نکنید.

8- کنترل نهایی را فراموش نکنید. بعد از اینکه همه وسایل را بسته بندی کردید، کمی استراحت کنید و در خانه گشتی انجام دهید و مطمئن شوید که تمام وسایل خود را در کارتن‌ها قرار داده اید.

9- اگر از شرکت‌های حمل و نقل استفاده می‌کنید و در خدمات آن‌ها بسته بندی وسایل نیز وجود دارد، بهتر است کار بسته بندی وسایلی که روی آن‌ها بسیار حساس هستید را خودتان انجام دهید.

با رعایت کردن نکات بالا می‌توانید به راحتی پیروز میدان جنگ با غول اسباب کشی باشید و از این جنگ تن به تن همانند یک قهرمان لذت ببرید.

 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات اتوبار می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.