چگونه پارکت لمینت را نصب کنیم؟

یکی از مسائل به روزی که این روزا بیش از پیش مد نظر بسیاری از زوج های جوان قرار گرفته است بحث کفپوش نمودن کف خانه آنها می باشد. مطمئنا همه ی ما دوست داریم تا با انجام پارکت لمینت بر روی کف منزل خود علاوه بر نرم تر نمودن کف منزل ، در مصرف گاز به دلیل حفظ گرمای منزل به دلیل استفاده از کف پارکت جلوگیری میشود و مطمئنا از این نظر کاملا به صرفه و مناسب می باشند. با توجه به تقاضای بسیاری که در زمینه ی آموزش گام به گام نصب کفپوش از جانب بازدید کنندگان برای مدیران سایت پلاک ارسال شده است امروز تصمیم گرفتیم تا در رابطه با آموزش گام به گام نصب کفپوش لمینت بیشتر صحبت نماییم تا در انتها شما نیز اطلاعات بیشتری در رابطه با نصب کفپوش لمینت به دست آورید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

آموزش گام به گام نصب کفپوش لمینت | چگونه پارکت لمینت را نصب کنیم؟

 

آموزش گام به گام نصب کفپوش لمینت | چگونه پارکت لمینت را نصب کنیم؟

 

کفپوش لمینت چیست؟

کفپوش لمینت یا پارکت لمینت از قطعه ‌ها یا به اصلاح تایل‌های ویژه‌ای تشکیل می‌شود که در دور هرکدام زبانه ‌ها و شیارهایی وجود دارد. به این زبانه‌ ها و شیار ها کلیک گفته می‌شود و کار آن‌ ها نگه داشتن قطعات کفپوش یا همان تایل‌های پارکت لمینت است. کفپوش‌های قدیمی را باید با چسب به کف اتاق یا خانه ثابت می‌کردیم، اما سیستم جدید باعث راحتی نصب شده و با درگیر کردن زبانه‌های تایل‌هایی که در کنار هم قرار دارند، پارکت کامل شده و سطح یکنواخت و زیبایی را ایجاد می‌کند. در این مطلب با آموزش نصب کفپوش لمینت در خدمت شما هستیم تا این کار را به بهترین و راحت‌ترین وجه ممکن انجام داده و از تغییر ظاهر اتاق یا منزل خود لذت ببرید.

 

آماده سازی پیش از شروع نصب پارکت

برای شروع کار نصب کفپوش لمینت می بایست بسته‌های پارکت لمینت را به مدت ۴۸ ساعت در اتاقی که قرار است نصب شوند قرار دهید تا دمای آن‌ها با دمای اتاق یکنواخت شود. شرایط مناسب برای این کار درجه دمای ۱۵ تا ۲۲ سانتیگراد و رطوبت بین ۳۰ تا ۷۵ درصد است. در صورتی که شرایط منزل شما در این بازه‌ها نمیگنجد، پیشنهاد می‌کنیم پارکت‌ها را به مدت ۱ هفته در اتاق باقی بگذارید. تا از هماهنگی دما بین کفپوش و محیط اتاق اطمینان حاصل کنید.

توجه کنید که هیچ نوع کفپوشی نباید در زیر پارکت لمینت کار شده باشد. اگر از سیستم‌های گرمایش از کف استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که هیچگاه دمای آن نباید از ۲۸ درجه سانتی گراد بالاتر برود. همچنین اگر کف اتاق از نوع سیمانی یا بتنی است و تازه ساخته شده است، توصیه میکنیم که تا خشک شدن کامل کف، چند هفته صبر کنید. مسطح بودن کف اتاق نیز اهمیت بسزایی در نتیجه کار خواهد داشت، بنابراین از عدم وجود خرابی و ناهماهنگی در کف اتاق اطمینان حاصل کنید. پیش از شروع کار نصب کفپوش لمینت، کف را به خوبی تمیز کنید. ابزار مناسب یعنی چکش و گوه‌های مخصوص را فراهم کنید، همچنین متر و لوازم برش را در اختیار داشته باشید. پیش از شروع نصب، تمام تایل‌ها را بررسی کنید و اگر تعدادی از آن‌ها مشکل دارند، برای حذف و یا استفاده در محل مناسب کنار بگذارید.

 

مراحل نصب پارکت لمینت

پیش از شروع نصب کفپوش لمینت حتما ابعاد اتاق را به دقت اندازه‌گیری کنید تا بتوانید تعادل مناسبی بین ردیف اول و آخر ایجاد کنید و از باریک یا عریض شدن بیش از حد آنها جلوگیری کنید. ابتدا رول فوم را در زیر کار یعنی کف اتاق پهن کنید. دقت کنید که کلیک نری تایل‌های ردیف اول باید بریده شوند. تایل‌ها باید حدود ۸ تا ۱۰ میلی متر از دیوارها فاصله داشته باشند. برای این کار می‌توانید از گوه‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که ابتدا و انتهای دو ردیف مجاور نباید به یک اندازه تایل ختم شود. پس از کار کردن ردیف اول و برای چفت کردن ردیف بعدی باید تایل‌ها را با زاویه ۲۰ تا ۳۰ درجه در کلیک نری ردیف اول جاگذاری نمایید. تایل‌های بعدی را را ابتدا در راستای عرض و مجددا در طول چفت کنید. برای چفت کردن کامل تایل‌ها و همچنین جهت جلوگیری از شکستن آن‌ها، از چکش ضربه گیر یعنی چکش پلاستیکی استفاده کنید. برای پیشگیری از بلند شدن پارکت‌های ردیف‌های ابتدایی، می‌توانید از وزن بسته‌های باز نشده استفاده کنید. معمولا فشار دادن با دو دست برای جا خوردن پارکت‌ها در کلیک کافی است، در غیر این صورت چکش پلاستیکی را به کار ببرید. برای نصب پارکت در فضاهایی با طول و عرض بیشتر از ۱۳ متر، به درز اتصال نیاز خواهید داشت. در انتها، گوه‌هایی که برای ایجاد فاصله پارکت تا دیوار قرار داده بودید را جمع‌آوری کنید.

 

نکات کاربردی برای نگهداری و مراقبت بهتر از پارکت لمینت

۱. پیش از تمیز کردن کفپوش لمینت، حتما به دفترچه راهنمای کفپوش مراجعه کنید
۲. محلول‌های ویژه‌ای برای تمیز کردن پارکت لمینت در بازار موجود هستند. برای پاک کردن کفپوش از آنها استفاده کنید.
۳. برای جلوگیری از آسیب دیدن کفپوش، زیر پایه‌های مبل از فوم استفاده کنید.
۴. به هیچ وجه برای تمیز کردن پارکت لمینت برس‌های زبر را به کار نبرید و از پولیش و واکس نیز استفاده نکنید.
۵. هرگز نباید مبل یا صندلی را روی پارکت بکشید، برای جابجایی مبلمان آن‌ها را بلند کنید.

شما با رعایت اصولی موارد مراقبت از پارکت لمینت می توانید برای چندین سال از پارک لمینت های کف منزل خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی که پارکت لمینت کف منزل شما بیش از پیش نرم و یا دچار کوبیدگی شده باشد پیشنهاد میکنیم که آنرا با صرف هزینه نسبتا کمتری ترمیم و یا از نو بازسازی نمایید .

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.