راهنمای کامل پاکسازی رسوب شیر‌آلات در کوتاه‌ترین زمان

شیرآلات یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساختمانی به‌حساب می‌آیند که در بخش‌های مختلفی از قبیل سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام نصب می‌شوند و ممکن است پس از مدتی دچار خرابی شوند.

یکی از شایع‌ترین دلایل خرابی شیرآلات، رسوب و جرم است که اگر به موقع پاکسازی رسوب شیر‌آلات انجام نشود، بدون تردید به مرور عمل آب‌رسانی کم و در نهایت کاملا قطع خواهد شد.

حال فرض کنید در هنگام دوش گرفتن با فشار ضعیف آب یا قطعی مواجه شوید یا در هنگام شستن ظروف، جریان آب قطع شود، چه حسی خواهید داشت؟!

بنابراین اگر جریان آب شیر منزل به طرز محسوسی کم شده است، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت به رسوب‌زدایی شیرآلات و تمیز کردن آن اقدام کنید تا دچار مشکل قطعی آب نشوید.

در حقیقت مشکل رسوب شیرآلات به دلیل سختی بالا و ترکیبات رسوبی موجود در آب مصرفی اتفاق می‌افتد؛ از این‌رو اگر شیرآلات منزل را هم به تازگی نصب کرده باشید، ممکن است این مشکل پس از مدتی  به‌وجود آید اما نگران نباشید!

به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای از بین بردن رسوب شیرآلات وجود دارد که در کوتاهترین زمان ممکن و به راحتی، می‌توان رسوبات شیرآلات را تمیز کرد.

بنابراین اگر به دنبال رسوب‌زدایی شیر‌آلات هستید و این سوال را در ذهن دارید که چگونه رسوب شیرآلات را تمیز کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا راهنمای کاملی در ارتباط با روش‌های تمیز کردن رسوب شیرآلات در اختیارتان قرار دهیم.

پاکسازی رسوب شیر
چگونگی پاکسازی رسوب شیرآلات


چرا شیرآلات دچار رسوب می‌شوند؟

بدون تردید شیرآلات یکی از پرکاربردترین تجهیزات ساختمانی هستند که در طول شبانه روز، چندین و چند بار از آن‌ها استفاده می‌شود.

با توجه به ارتباط شیرآلات با جریان آب، ممکن است این تجهیزات پس از مدتی دچار رسوب شوند؛ زیرا آب مصرفی از سختی بالا و املاح سنگینی برخوردار است و رسوبات آن معمولا از جنس کلسیم یا منیزیم هستند که به مرور زمان بر روی شیرآلات انباشته می‌شوند.

این نکته را در نظر بگیرید که میزان املاح آب در مناطق مختلف کشورمان متفاوت است؛ بنابراین مدت زمانی‌که شیرآلات با مشکل رسوب و جرم مواجه می‌شوند، متغیر است.

به‌طور کلی همه مردم باید از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنند تا میزان املاح آب را کاهش دهند. همچنین عملیات رسوب‌گیری شیرآلات باید به صورت دوره‌ای انجام شود تا شیرآلات دچار خرابی نشوند.

 

چگونگی از بین بردن رسوب شیرآلات

تمیزی سریع شیرآلات

رسوب‌گیری شیرآلات یکی از رایج‌ترین مشکلات در خانه به‌حساب می‌آید که باید در اسرع وقت، نسبت به پاک کردن رسوب شیرآلات اقدام کرد تا دچار خرابی نشود.

از این‌رو بسیاری از افراد این سوالات را در ذهن دارند که برای رسوب‌گیری شیرآلات چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟ از چه موادی برای تمیز کردن رسوب شیر‌آلات استفاده کنیم؟

رفع رسوب شیرآلات

در ادامه راهنمای کامل پاکسازی رسوب شیر‌آلات در کوتاهترین زمان را بیان می‌کنیم:

 

استفاده از آبلیمو یا سرکه

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها در تمیز کردن رسوب شیرآلات، استفاده از آبلیمو یا سرکه سفید است.

در این روش باید تمام بخش‌های شیرآلات را به مقداری سرکه یا آبلیمو آغشته کرده و پس از چند دقیقه، سطح و قسمت‌های زاویه‌دار را با مسواک به خوبی تمیز کنید و در نهایت شیرآلات را به‌طور کامل با آب بشویید.

بدون تردید اگر تمیز کردن رسوب شیرآلات را با سرکه سفید یا آبلیمو در دوره‌های زمانی منظم انجام دهید، هیچ وقت با خرابی آن مواجه نخواهید شد.

استفاده از الکل

یکی دیگر از موادی که در رسوب‌زدایی شیرآلات کاربرد دارد، الکل است و استفاده از آن برای از بین بردن لکه‌ها و رسوبات روی شیرآلات موثر خواهد بود.

در این روش یک پنبه را به مقداری الکل آغشته کرده و بر روی رسوب شیرآلات بکشید و پس از چند دقیقه، به کشیدن مسواک بر روی آن اقدام کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل، شاید نیاز باشد که هر چند دقیقه یکبار این عمل را با الکل انجام دهید.

استفاده از مواد شیمیایی جرم‌گیر

امروزه شاهد تولید و عرضه مواد شیمیایی به بازار تحت عنوان «جرم‌گیر شیرآلات» هستیم که البته این مواد برای همه نوع شیرآلات مناسب نیستند.

برخی از مواد شیمیایی سبب ایجاد لکه‌های ماندگار بر روی شیرآلات یا خوردگی آن می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از این مواد برای پاکسازی رسوب شیر‌آلات استفاده نکنید یا از مواد مناسب بدین منظور بهره ببرید.

در حال حاضر شرکت‌های فعال در زمینه تولید شیرآلات، جرم‌گیرهای مخصوصی را برای محصولات خود تولید می‌کنند که بر اساس جنس شیرآلات تهیه شده‌اند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها برای شیرآلات با برندهای مختلف مناسب نخواهد بود.

چگونه از رسوب شیرآلات جلوگیری کنیم؟

شیرآلات به مرور زمان با مشکل رسوب‌گیری مواجه می‌شوند و دلیل اصلی این موضوع، سختی و املاح موجود در آب مصرفی است.

بنابراین بسیاری افراد به دنبال این هستند تا از رسوب‌گیری شیرآلات جلوگیری کرده یا به پاکسازی رسوب شیر‌آلات اقدام کنند.

بهترین راهکار برای جلوگیری از رسوب شیرآلات، استفاده از فیلترهای چند مرحله‌ای و سیستم فیلتراسیون آب است تا میزان املاح آب کاهش پیدا کند.

استفاده از سیستم فیلتراسیون آب، سختی آب را برطرف کرده و مواد معدنی اضافی موجود در آب را از بین می‌برد؛ در نتیجه زمان رسوب‌گیری شیرآلات به تعویق می‌افتد.

اگر جریان و فشار آب شیرهای منزل با افت شدیدی مواجه شد، توصیه می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن با یکی از روش‌های بیان شده، به از بین بردن رسوب شیرآلات اقدام کنید تا کار به تعویض شیرها نکشد؛ زیرا تعویض شیرآلات بسیار هزینه‌بر است.

چگونگی از بین بردن رسوب شیر
چگونگی از بین بردن رسوب شیر

 

پاکسازی رسوب شیر‌آلات در منزل

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه از بین بردن رسوب شیرآلات مشغول فعالیت هستند و

عملیات رسوب‌زدایی را با مواد مناسب در کوتاهترین زمان ممکن در منزل انجام می‌دهند.

اگر با مشکل رسوب شیرآلات یا کاهش فشار آب مواجه شدید، توصیه می‌کنیم با استفاده از موادی چون سرکه سفید، الکل، مواد شیمیایی مخصوص و … به رسوب‌زدایی رسوب شیر‌آلات اقدام کنید.

استفاده از مواد شیمیایی ممکن است سبب ایجاد لکه‌های ماندگار یا خوردگی شیرآلات شود؛ از این‌رو توصیه می‌شود از مواد طبیعی برای تمیز کردن رسوب شیرآلات استفاده شود.

اگر زمان کافی برای پاکسازی رسوب شیرآلات ندارید یا حوصله انجام این کار را ندارید، می‌توانید از شرکت‌های تخصصی فعال در زمینه پاک کردن رسوب شیر‌آلات، خدمات لازم را دریافت کنید.

برای رسوب‌زدایی شیرآلات می‌توانید از شرکت‌هایی که سرویس‌کاران مجرب و خبره‌ای دارند کمک بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن و با هزینه مقرون به‌صرفه، عملیات رسوب‌زدایی رسوب شیر‌آلات را انجام دهند تا علاوه بر براق کردن سطح شیرآلات، از خرابی احتمالی آن جلوگیری شود.

برای دریافت خدمات مربوط به از بین بردن رسوب شیرآلات منزل، می‌توانید در سایت پلاک به صورت آنلاین با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کنید و سرویس رسوب‌زدایی در نظافت منزل را در اسرع وقت دریافت کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.