تعمیرات لوستر و مراحل نصب آن

هرگز یک لوستر قدیمی را به دلیل خرابی دور نیاندازید. با چند ترفند ساده می توانید آن را بازسازی کنید. شما میتوانید بدون این که هزینه زیادی صرف کنید، خودتان در منزل لوسترهایتان را تعمیر کنید. با ما همراه باشید تا به شما راه حل های ساده برای تعمیرات لوستر ارائه کنیم.

 

 

آموزش نظافت لوستر

 

تعمیرات لوستر و مراحل نصب آن

 

تعمیرات لوستر و مراحل نصب آن

 

لوستر در واقع نقطه عطف و چشمگیرترین قسمت هر خانه می باشد. متاسفانه لوستر کریستال معمولا بسیار شکننده می باشد. سیم کشی لوستر هم گاهی میتواند باعث خرابی شود و چراغ ها روشن نشوند. اگر این مشکلات پیش پا افتاده را با لوستر خود دارید، لزومی ندارد با یک متخصص تماس بگیرید. میتوانید به راحتی سیم های سوخته را تعویض کنید و لوستر خود را در خانه تعمیر کنید.
لوسترهای قدیمی اغلب به تعمیر نیاز دارند. برخی از این لوسترها ، بدون در نظر گرفتن حرارتی که لامپ تولید می کند، لامپ های بزرگتر از حد استاندارد رویشان نصب شده است. حرارت زیاد عایق سیم را شکننده می کند. در حالت معمولی سیم ها از طریق یک لوله به سوکت متصل می شوند.

 

از آنجایی که سوکت ها و سیم های متصل به آنها در نزدیکی و گاهی چسبیده به یک لامپ داغ قرار دارند، خراب می شوند. اگر همه چراغ ها روشن نشوند، به احتمال زیاد ، سیم پایه باید عوض شود. اگر برخی سیم ها خراب هستند و باید عوض شوند، بهتر است کل سیم ها را عوض کنید_وقت زیادی نمیگیرد.
اگر فقط یکی از چراغ ها روشن نمی شود، سعی کنید زبانه تماس داخل سوکت را بکشید. گرد و غبار داخل سوکت را خالی کنید.اگر باز هم چراغ روشن نشد، سوکت را به طور کامل بیرون بیاورید و آن را تست کنید.

یک لوستر معمولا از یک زنجیر آویزان است که باید به طور صحیح به یک جعبه سخت افزاری متصل باشد. سیم های اصلی از داخل جعبه توسط زنجیری به جعبه اتصال می رسد. در آنجا همه آنها به سیم هایی متصل می شوند که به سوکت های چراغ تکی می رسد.
انتظار می رود حدود 3 ساعت برای جدا سازی، تست کردن و قرار دادن سیم های جدید زمان لازم باشد. شما باید بدانید که چگونه پاور، سیم های اتصال و نوارها را تست کنید. قبل از شروع، از یک نفر بخواهید در جدا سازی سیم ها و سوکت به شما کمک کند و یک پارچه برای ایمنی روی سطحی که در آن کار می کنید، بیاندازید.شناسایی مواد در تعیین بهترین روش برای تعمیر لوستر خیلی تاثیر گذار می باشد و برخی لوسترها با یکدیگر متفاوت هستند و روش های تعمیر امکان دارد کمی متفاوت باشد . پس بهتر است در برخی موارد که امکان درست شدن آن در خانه نیست، با یک کارشناس خبره تماس بگیرید.

 

مرحله اول
• برق را خاموش کنید.
جهت حفظ ایمنی کنتور برق را خاموش کنید (علاوه بر خاموش کردن لامپ باید برق را از مدار خارج کنید). یک نفر زیر لوستر را بگیرد. ابتدا پیچ های آن را شل کنید و به آرامی آن را از زیر نگه دارید و پایین تر بیاورید. سیم ها را از هم جدا کنید. به طور موقت کنتور را روشن کنید و برقش را تست کنید. دوباره برق را قطع کنید.

مرحله دوم
• چراغ ها را تست کنید.
یک بست تست اتصال را به یک بخش فلزی داخل سوکت، اتصال دهید و محل اتصال خنثی (نقره ای رنگ) با میله استحکام را تماس دهید. سپس پیچ برنجی را باز کنید و به بخش تماسی داخل سوکت بزنید. اگر در هر دو صورت هیچ یک از چراغ ها روشن نشد، باید سوکت را تعویض کنید.

مرحله سوم
• سیم ها را تست کنید.
سیم های داخل جعبه را جدا کنید.لوستر را بردارید و آن را روی سطح کار قرار دهید. جعبه اتصال لوستر را باز کنید و سیم ها را بیرون بکشید. برای تست اتصال هر دو سیم های خنثی (رشته ای) و سیم های داغ (صاف) را امتحان کنید.

مرحله چهارم
• سیم های پایه را تست کنید.
برای امتحان کردن سیم های پایه، انها را در جعبه اتصال به همدیگر بپیچید. در انتهای دیگر، یک بست تست اتصال را به انتهایی یکی از سیم ها وصل کنید و میله استحکام را به انتهای دیگر سیم ها تماس دهید. اگر تستر روشن نشد، اینبار باید تمامی سیم ها را عوض کنید.

مرحله پنجم
• Cord را تعویض کنید.
برای تعویض Cord باید آن را جدا کرده، نوار بندی کنید و cord قدیمی را به cord جدید وصل کنید. سیم های قدیمی را بیرون بکشید تا سیم های جدیدی پدید بیاید. Cord جدید را به سوکت وصل کنید.

به طور خلاصه
1.ابتدا برق را قطع کنید.
2.کاور پلاستیکی روی شمع لوستر را بردارید.
3.سپس عایق مقوایی را بردارید.
4.حالا سوکت لوستر جدید را بردارید که معمولا دو سایز دارد و باید مطمئن شوید به درستی انتخاب کرده اید.
5.قبل از تعویض سیم ها از سوکت عکس بگیرید.شاید تصور کنید همه انشعابات سیم ها را به راحتی به خاطر می سپارید ولی ممکن است اشتباه کنید. با گوشی عکس بگیرید تا احتمال خطا را به حداقل برسانید. در این صورت بعدا میتوانید بررسی کنید هر یکی از سیم ها از کدام قسمت رد شده اند و به طور صحیح آن را نصب کنید.
6. در این بخش تنها دو سیم وجود دارد. یکی سفید و دیگری سیاه که به بالای سوکت متصل است.
7.از یک پیچ گوشتی استفاده کنید و پیچ ها را شل کنید. و سیم ها را از سوکت قدیمی بیرون بیاورید.
8.سوکت قدیمی را بردارید. از آنجایی که پیچ ها را قبلا شل کردید، به راحتی باز می شود. ممکن است برای نگه داشتن پایه یک انبردست لازم تان شود. سعی کنید فقط پیچ های سوکت را شل کنید.
9. سوکت قابل تنظیم است و به راحتی بالا و پایین می شود.
10.سوکت جدید را در محل خود پیچ کنید و سعی کنید سیم ها از وسطش بیرون بیاید.
11.سیم ها را به اتصالات مناسب خود وصل کنید
12.عایق مقوایی را دوباره نصب کنید و کاور پلاستیک را سرجایش بگذارید.
13. و در انتها دوباره برق را وصل کنید.
امیدواریم این مقاله مفید واقع شود و در کاهش هزینه تعمیر لوستر موثر باشد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.