دانستن مفهوم و علائم سرماخوردگی در سگ‌ها

دانستن مفهوم و علائم سرماخوردگی در سگ‌ها برای صاحبان سگ‌ها مهم و ضروری است. اگر شما صاحب سگی هستید و از آن نگهداری می‌کنید و دوست دارید بدانید که آیا سرماخوردگی در سگ‌ها وجود دارد و علائم آن چیست، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

ثبت درخواست پزشک حیوان خانگی در محل

 

دانستن مفهوم و علائم سرماخوردگی در سگ‌ها

 

دانستن مفهوم و علائم سرماخوردگی در سگ‌ها

آیا سرماخوردگی در سگ‌ها وجود دارد؟

 

پاسخ این سؤال که آیا سگ‌ها سرما می‌خورند یا خیر، کاملاً مثبت است. در واقع سرماخوردگی در سگ‌ها وجود دارد و اگر شما صاحب سگ هستید باید حتماً این موضوع را به خاطر داشته باشید و از طرفی حتماً علائم سرماخوردگی در سگ‌ها را بدانید و بشناسید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در بسیاری از موارد در هنگام سرماخوردگی سگ‌ها نیازی به مراجعه به دامپزشک نیست. تنها در مواردی در صورت سرماخوردگی سگ باید به دامپزشک مراجعه کنید که سگ شما پیر و یا برعکس توله باشد.

علائم سرماخوردگی در سگ‌ها چیست؟

آبریزش بینی، عطسه و سرفه، آبریزش چشم، بی‌حالی و یا بی‌اشتهایی و همچنین افزایش دمای بدن سگ، از جمله نشانه‌ها و علائم سرماخوردگی در سگ‌ها است. در هنگام خرید سگ آپارتمانی حتماً به این موارد توجه کنید.

اگر علائم سرماخوردگی را در سگ‌ها مشاهده کردید، سعی کنید در ابتدا مراقبت‌های خانگی خود را شروع کنید. اگر سگ با این درمان‌ها بهبود نیافت، بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید. چون طولانی شدن سرما خوردگی در سگ‌ها، باعث می‌شود تا سگ دچار بیماری‌های تنفسی و یا عفونی شده باشد و این علائم نشانه‌هایی از وجود این بیماری‌ها در سگ باشد. در واقع علائم وجود بیماری‌های تنفسی و عفونی در سگ‌ها شبیه به علائم سرماخوردگی در آن‌ها است.

چگونه سرماخوردگی در سگ‌ها را درمان کنیم؟

اولین کاری که برای درمان سرماخوردگی سگ‌ها باید انجام دهید این است سگ بیمار را از سایر حیوانات دور نگه دارید. بعد از این کار لوازم سگ مثل جای خواب، ظرف غذای سگ و یا اسباب‌بازی‌های آن را و یا هر وسیله‌ای که سگ با آن‌ها در تماس بوده است را ضد عفونی کنید. چون این وسایل به دلیل اینکه سگ با آن‌ها در تماس بوده است، می‌توانند به ویروس آلوده شده باشند و این موضوع باعث شود که روند بهبود و درمان سگ طولانی شود.

سومین کاری که باید انجام دهید این است که مراقب باشید تا سگ به اندازه کافی آب بنوشد. حتی اگر لازم است به سگ با سرنگ آب دهید. نوشیدن آب زیاد باعث می‌شود تا روند درمان سرماخوردگی سگ بهتر و سریع‌تر انجام شود.

سعی کنید هوای اتاق را با دستگاه‌های بخور مرطوب نگه دارید. هنگامی که سگ سرما می‌خورد، باید مجاری بینی‌اش همواره مرطوب باشد تا بتواند به راحتی نفس بکشد.

حتماً به استراحت سگ توجه کنید. هرچه سگ شما بیشتر استراحت کند، درمان سرماخوردگی و روند بهبود در او سریع‌تر خواهد بود.

نکته قابل توجه در خصوص سرماخوردگی انسان‌ها و سگ‌ها این است که، سرماخوردگی از انسان به سگ قابل انتقال است. در نتیجه سگ خود را از کسانی که سرما خورده‌اند، دور نگه دارید.

پیشگیری از سرماخوردگی در سگ‌ها چگونه است؟

یکی از عواملی که منجر به سرماخوردگی سگ‌ها می‌شود، شستن آن‌ها در سرما است. پس اگر می‌خواهید سگ شما سرما نخورد، به هیچ عنوان در فصول سرد مثل زمستان سگ خود را نشویید.

اگر در هوای سرد حیوان را برای پیاده‌روی طولانی می‌برید پس از برگشت از پیاده روی یک دفعه دمای منزل را بالا نبرید. این کار باعث می‌شود تا درجه دمای بدن سگ به صورت ناگهانی تغییر کند و همین تغییر ناگهانی باعث سرماخوردگی سگ می‌شود.

بعد از اینکه بدن سگ را می‌شویید حتماً آن را خشک کنید و سعی کنید حیوان را در معرض باد مستقیم کولر و جریان شدید آب و هوای سرد قرار ندهید.

با رعایت نکات گفته شد، می‌توانید تا حد قابل توجهی از سرماخوردگی سگ جلوگیری کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.