روشهایی برای روشن کردن ماشین در فصل زمستان

فصل زمستان بدترین فصل برای ماشین است. در این فصل مشکلات ماشین که شاید در فصل‌های دیگر کمتر به چشم می‌آیند، خود را جلوه گر می کنند. در واقع ممکن است مشکلی در ماشین شما در ماه‌های قبل در فصل پاییز یا تابستان ایجاد شده باشد؛ اما در فصل زمستان این ایراد ایجاد شده از قبل، شما را دچار مشکل کند. یکی از مهمترین مشکلات روشن نشدن ماشین در زمستان است. در ادامه به روشهایی برای روشن کردن ماشین در فصل زمستان می پردازیم.

 

 

آموزش باتری به باتری کردن ماشین 

 

روشهایی برای روشن کردن ماشین در فصل زمستان

 

روشن نشدن ماشین در زمستان و راهکارهای روشن کردن آن

 

روشن نشدن ماشین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر کدام از این دلایل باید خیلی زود برطرف شود. به صورت کلی پیشنهاد می کنیم با شروع فصل سرما برای پیشگیری از روشن نشدن ماشین در زمستان، حتما به صورت کامل خودرو خود را سرویس کنید. در این صورت مشکل خاصی در طول فصل زمستان نخواهید داشت.
البته نگران نباشید! در صورتی که دچار چنین مشکلی شدید نیز با برخی نکات ساده می توانید ماشین خود را روشن کنید. در ادامه سعی می کنیم به این نکات اشاره کنیم اما توجه داشته باشید پس از روشن شدن ماشین بهتر است خودرو خود را به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید تا به صورت اصولی مشکل خودرو برطرف شود.

 

گرم کردن رادیاتور

یکی از مشکلاتی که برای خودروها اتفاق می افتد و باعث روشن نشدن ماشین در زمستان می شود، سرد شدن یا یخ زدن آب درون رادیاتور است. به همین علت است که اصولاً توصیه می شود با شروع فصل سرما حتما درون رادیاتور خود ضد یخ بریزید. اگر این کار را کرده اید و حالا می خواهید ماشین خود را روشن کنید و نمی توانید آن را روشن نمایید، بهترین کار گرم کردن رادیاتور با استفاده از روش های مختلف است.

اگر ماشین شما در هوای آزاد پارک می شود بهتر است در شب های سرد زمستان، حتما روی آن را با چادر یا حتی پتوی ضخیم بپوشانید تا از سرد شدن بیش از اندازه موتور و آب رادیاتور ماشین پیشگیری کنید. بهتر است اگر این امکان وجود ادارد در شب های سرد سال، خودرو خود را در مکان های سرپوشیده قرار دهید که اصولا هوا گرم تر است.
در هر صورت اگر زمانی به ویژه در صبح با مشکل روشن نشدن ماشین در زمستان مواجه شدید، می توانید با استفاده از وسایل گرمایشی رادیاتور را گرم کنید. سشوار بهترین گزینه برای این کار است! شما با استفاده از سشوار کمک می کنید تا سرمای زیاد آب رادیاتور به سمت گرم شدن پیش برود و در نتیجه خیلی زود مشکل روشن نشدن ماشین در زمستان برطرف می گردد.

 

برطرف کردن مشکل سوئیچ

یکی از مشکلات رایجی که باعث روشن نشدن ماشین در زمستان می‌شود، یخ زدن سوئیچ خودرو است. در چنین شرایطی توجه داشته باشید که به هیچ وجه با فشار زیاد به کلید خودرو درون سوئیچ، اقدام به اعمال زور برای پیچاندن سوئیچ نکنید. این یک اتفاق طبیعی است که در زمان هایی که هوا بسیار سرد می‌شود سوئیچ خودرو یخ زده و در نتیجه نمی توانید سوئیچ را با استفاده از کلید آن بپیچانید. البته مراقب باشید که با فشار زیاد به کلید، آن را درون سوییچ نشکانید؛ چراکه با شکستن کلید درون سوئیچ مشکل شما چند برابر خواهد شد.

 

برای این منظور نیز بهترین راهکار گرم کردن سوئیچ است تا مشکل یخ زدگی آن برطرف گردد. به همین منظور می توانید با استفاده از سشوار یا فندک کلید را گرم کرده و کلید گرم شده را داخل سوئیچ ببرید. ممکن است مجبور باشید این کار را چند بار تکرار کنید تا یخ زدگی سوئیچ به صورت کامل برطرف گردد.
البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید کلید را بیش از اندازه گرم کنید. به ویژه خودروهای جدید که کلید های رمز دار با استفاده از قطعات الکترونیکی دارند، به گرمای بیش از حد حساس هستند و ممکن است گرمای بیش از حد آنها را دچار آسیب کند. بهتر است برای انتقال گرمای بیشتر به داخل سوئیچ چند بار کلید را به میزان متوسط گرم کرده و سپس آن را داخل سوئیچ ببرید.

 

اتصالات باتری

زمانی که با روشن نشدن ماشین در زمستان مواجه شدید بهتر است سری به باتری بزنید. باتری در فصل زمستان دچار مشکلات مختلفی می‌شود. در نتیجه باید حتما به آن رسیدگی شود یکی از بزرگترین مشکلاتی که باعث روشن نشدن ماشین در زمستان می شود، زنگ زدگی، رسوبات و فرسودگی اتصالات باتری است.

 

سعی کنید پیش از شروع فصل سرما حتما برای پیشگیری از چنین مشکلی باتری را سرویس کنید. در صورتی که در حال حاضر با چنین مشکلی یعنی روشن نشدن ماشین در زمستان مواجه شده اید و مشکل سوئیچ و سرد بودن رادیاتور را نیز ندارید، بهتر است حتما سری به باتری بزنید و با اطلاعاتی که دارید آن را بررسی کنید. اگر اطلاعات شما در زمینه باتری و اتصالات آن به قدر کافی نیست، بهتر است برای برطرف کردن روشن نشدن ماشین در زمستان کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. متخصصان پلاک برای برطرف کردن چنین مشکلاتی در خدمت شما هستند.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.