نحوه رفع چروک لباس ها

چروک شدن لباس‌ها مشکلی است که همه با آن مواجه هستیم. حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که وقتی از خانه بیرون می‌روید لباس‌هایتان صاف و اتو کشیده هستند اما وقتی به اداره، دانشگاه یا هر مکان دیگری می‌رسید لباس‌هایتان دیگر صاف و بدون چروک نیستند.
در این مطلب، چند ترفند کاربردی برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها را به شما یاد می‌دهیم.

 

چند ترفند کاربردی جهت جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها بعد از شستشو

 

جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها بعد از شستشو

صبر کنید تا لباس‌ها کاملاً خشک شوند

احتمال چروک شدن لباس‌ها وقتی مرطوب یا گرم هستند بسیار زیاد است. پس حتماً اجازه دهید لباس‌هایتان بعد از شستشو کاملاً خشک شوند. حتی قرار دادن لباس‌های نم‌دار در کمد باعث می‌شود تا نه تنها لباس بوی نم بگیرد بلکه بیشتر چروک شود.

لباس‌هایتان را صحیح اتو کنید

برای اتو کردن لباس‌ها آن‌ها را پشت و رو کنید و در امتداد خط دوخت آن‌ها را اتو کنید. این کار باعث می‌شود تا وقتی لباس‌هایتان را می‌پوشید کمتر چروک شوند. وقتی لباس‌ها را با اتوی داغ اتو می‌کنید، بعد از آن حتماً از اتوی سرد استفاده کنید. استفاده از اتوی سرد بعد از اتوی داغ باعث می‌شود تا اتوی لباس دیرتر از بین برود.

از مواد ضد چروک هنگام شستشوی لباس استفاده کنید

برخی مواد مانند آهار یا اسپری محافظت از پارچه مقاومت آن را در مقابل چروک شدن افزایش می‌دهد. این مواد اگرچه تأثیر اتو زدن را ندارند ولی پارچه را به فرم طبیعی خود باز‌می‌گردانند و از چروک شدن زیاد آن جلوگیری می‌کنند.
همچنین برای شستن پارچه‌هایی از جنس پنبه، تنظیمات ماشین لباسشویی را روی دمای پایین و سرعت کم قرار دهید تا لباس‌ها به آرامی شسته شوند. از طرفی بعد از شستشوی لباس و اتمام کار ماشین لباس‌شویی، آنها را به سرعت از ماشین خارج کنید و در معرض آفتاب قرار دهید.

نکاتی که باید در زمان خرید به منظور رهایی از چروک شدن لباس به آن‌ها توجه کنید

اگر سایز و اندازه لباس شما تنگ یا گشاد باشد در بعضی از قسمت‌های لباس کشش و یا جمع شدگی ایجاد می‌شود و همین کشش و جمع‌شدگی لباس احتمال چروک شدن لباس را افزایش می‌دهد.

لباس با پارچه مناسب انتخاب کنید

اگر فعالیت‌های روزانه شما به نحوی است که باید ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینید، مسلماً لباس‌هایی از جنس ابریشم، گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند. چون این جنس پارچه به راحتی چروک می‌شود. برای این موقعیت‌ها از لباس‌هایی که جنس پارچه‌شان مستحکم‌تر است، استفاده کنید.

لباس‌های ضد چروک بخرید

لباس‌هایی که پارچه آن‌ها از پنبه خالص تهیه شده است معمولاً برای فصول گرم، مناسب و خنک هستند اما همین لباس‌ها به سرعت چروک می‌شوند. بر عکس؛ لباس‌هایی که جنس پارچه آن‌ها ترکیبی از الیاف پنبه و مصنوعی است، مقاومت بالایی در برابر چروک شدن دارند.

مراقبت حین نشستن برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها

در هنگام نشستن، لباس‌ها در قسمت ران و پایین بدن بیشتر چروکیده می‌شوند. به همین دلیل بهتر است هنگام نشستن، پیراهن یا مانتوی خود را به سمت پایین بکشید و بنشینید. زمانی که در ماشین می‌نشینید دکمه پایین پیراهن و یا مانتو خود را باز کنید.

پاهایتان را روی‌ هم نیندازید

زمانی که شلوار پوشیده‌اید تا حد ممکن این عادت خود را ترک کنید چون قرار دادن پاها روی‌ هم باعث چروک شلوار در زیر زانوها می‌شود. زمانی که پشت میز نشسته‌اید تا حد ممکن زانوها را باز کنید تا پشت زانوی شلوار چروک نشود.

از اسپری ضد چروک استفاده کنید

اگر قرار ملاقات مهمی دارید و می‌خواهید لباستان صاف و بدون چروک باشد بهتر است یک اسپری ضد چروک به همراه داشته باشید. کافی است اسپری را روی لباس خود بزنید و با دست لباس را صاف کنید. اسپری‌های ضد چروک را می‌توانید از بخش محصولات شستشوی لباس فروشگاه‌های بزرگ تهیه کنید.

چروک‌ها را مرطوب کنید و بکشید

اگر اسپری ضد چروک در اختیار ندارید، می‌توانید ابتدا با کمی آب چروک‌ها را مرطوب کرده و سپس با دست روی آنها بکشید تا باز شوند.

از سشوار برای رفع چروک‌های لباس استفاده کنید

گرما در باز شدن چروک تأثیر مثبتی دارد، اگر چروک کمی در لباس خود مشاهده کردید، از سشوار استفاده کنید. سشوار را در فاصله بیست تا بیست‌و‌پنج سانتی لباس روی چروک بگیرید تا آن را از بین ببرد. توجه کنید که درجه سشوار باید کم باشد چون در غیر اینصورت لباس‌ها می سوزند. نوک سشوار را در اطراف چروک حرکت دهید و آن را در یک نقطه نگه ندارید چون باعث آسیب به پارچه می‌شود و آن را می‌سوزاند.

 https://www.pelak.com/services/laundry/

Leave A Reply

Your email address will not be published.