خوشبو کردن ماشین با استفاده از روش‌های طبیعی

خوشبو کردن ماشین با استفاده از روش‌های طبیعی کار آسان و ساده‌ای است. خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن روش‌ها از مواد طبیعی، برای ماشین خود خوشبو کننده طبیعی تهیه کند. در این مطلب قصد داریم خوشبو کردن ماشین با استفاده از روش‌های طبیعی را به مشا معرفی کنیم. با پلاک همراه ما باشید.

آموزش خوشبو کردن ماشین با استفاده از روش‌های طبیعی

آموزش خوشبو کردن ماشین با استفاده از روش‌های طبیعی

نکته مهمی که قبل از آموزش تهیه انواع خوشبو کننده طبیعی برای ماشین باید به آن اشاره کنیم، این است که از آنجایی که فضای ماشین فضای بسته و تقریباً کوچکی است، استفاده از اسپری‌های شیمیایی به خصوص اسپری‌های پودری در ماشین برای سرنشینان آن مضر است. اگر می‌خواهید از اسپری خوشبو کننده در ماشین خود استفاده کنید، از اسپری‌های مایع برای خوشبو کردن ماشین خود استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین به عنوان خوشبو کننده ماشین

در این روش برای خوشبو کردن ماشین، مقداری جوش شیرین را روی فرش و بین صندلی‌های خودرو بپاشید. البته توجه داشته باشید که قبل از ریختن جوش شیرین روی فرش و بین صندلی ماشین، باید کف و صندلی‌های ماشین کاملاً خشک باشند. وجود رطوبت در ماشین باعث می‌شود تا جوش شیرین کاملاً به کف و صندلی‌های ماشین جذب شود و اثری در رفع بوی بد ماشین نداشته باشد.

بعد از مدتی که جوش شیرین را روی کف و بین صندلی‌های ماشین ریختید، با استفاده از جارو شارژی کف و بین صندلی‌ها را تمیز کنید. مطمئن شوید که جوش شیرین داخل ماشین نمانده است.

استفاده از قهوه به عنوان خوشبو کننده ماشین

اگر از آن دسته افرادی هستید که از بوی قهوه لذت می‌برید می‌توانید بعد از اینکه ماشین خود را تمیز کردید، کمی قهوه درون یک ظرف یا شیشه کوچک بریزید و زیر هر دو صندلی جلو ماشین قرار دهید. به این ترتیب بوی قهوه در فضای ماشین پخش می‌شود و ماشین شما خوشبو می‌شود.

استفاده از سرکه به عنوان بوگیر و خوشبو کننده ماشین

برای خوشبو کردن ماشین مخلوطی از آب و سرکه درست کنید و داخل یک اسپری تمیز بریزید. یادتان باشد نسبت سرکه به آب نصف به نصف باشد. از صندلی‌ها شروع کنید و اسپری نمایید. سپس با یک پارچه نانو سطح صندلی را پاک کنید. به ترتیب تمام صندلی‌ها را با محلول سرکه و آب تمیز کنید. درهای ماشین را باز بگذارید تا بوی سرکه کاملاً از بین برود.

استفاده از صابون‌های خوشبو برای خوشبو کردن ماشین

می‌توانید از صابون‌های خوشبو برای تمیز کردن فرش ماشین استفاده کنید. حتی می‌توانید یک صابون خوشبو را به چند قسمت تقسیم کنید و زیر صندلی و کنار درهای ماشین قرار دهید. با این روش بوی صابون همیشه در ماشین شما پخش می‌شود

استفاده از اسطوخودوس برای خوشبو کردن ماشین

در این روش آب مقطر، جوش شیرین، اسطوخودوس و روغن بابونه را با هم مخلوط کنید و در یک اسپری بریزید و در ماشین خود روی کف ماشین درز پنجره و در و پشت صندلی‌ها اسپری کنید. این ترکیب نه تنها باعث خوشبو شدن ماشین می‌شود بلکه باعث می‌شود تا هوای داخل ماشین ضد عفونی شود.

استفاده از مرکبات برای خوشبو کردن ماشین

برای تهیه خوشبو کننده ماشین با استفاده از مرکبات کافی است پوست پرتقال را در یک ظرف آب داغ بریزید و با حرارت ملایم بجوشانید. سپس اجازه دهید تا این آب کاملاً خنک شود. آب عصاره پرتقال را با استفاده از یک اسپری در فضای ماشین خود اسپری کنید.

چند نکته مهم برای خوشبو کردن ماشین

فضای داخل ماشین را همواره تمیز نگه دارید.

اجازه ندهید روی صندلی‌ها و کف ماشین آشغال جمع شود.

مواد بازیافتی و درو ریختنی را از ماشین خود خارج کنید.

اگر از سطل زباله مخصوص ماشین استفاده می‌کنید، سطل زباله را هر 2 روز یک‌بار خالی کنید.

بقایای غذا و یا مواد خوراکی که در ماشین مانده است را سریع از ماشین خارج کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.