آموزش تعویض باتری گوشی‌های آیفون (سری 6)

تعویض باتری گوشی‌های آیفون برای آن دسته از کاربرانی که باتری گوشی آن‌ها به خوبی عمل نمی‌کند، بسیار ضروری است. از آنجایی که باتری گوشی‌های آیفون مثل برخی از گوشی‌ها قابل جدا شدن نیست و برای تعویض آن باید قاب گوشی را باز کرد، در این مطلب روش درست تعویض باتری گوشی‌های آیفون را توضیح می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید؛ آموزش تعویض LCD گوشی آیفون 6

 

آموزش تعویض باتری گوشی‌های آیفون (سری 6)

 

آموزش تعویض باتری گوشی‌های آیفون (سری 6)

ابزار مورد نیاز برای تعویض باتری گوشی آیفون

 

  • پیچ‌گوشتی P2
  • پیچ‌گوشتی 000#
  • مکنده پلاستیکی یا قاب کش
  • ابزار Spudger
  • پنس یا موچین
  • ابزار iOpener
  • ورقه پلاستیکی

 

تعویض باتری گوشی‌های آیفون ( سری 6)

نکته مهم

قبل از باز کردن گوشی آیفون و تعویض باتری گوشی آیفون، شارژ آن را به زیر 25 درصد برسانید تا از اتفاقاتی مثل آتش‌سوزی باتری و از این دست جلوگیری کنید.

 

  • باز کردن پیچ‌های پنج‌ضلعی

ابتدا گوشی را خاموش کنید و دو پیچ پنتالوب 3.4 میلی‌متری که در پایین گوشی آیفون در کنار پورت شارژر قرارگرفته‌اند را باز کنید.

 

  • باز کردن قاب گوشی

وقتی صفحه‌نمایش گوشی آیفون را باز می‌کنید، نوار نازکی از چسب در کناره‌های گوشی مشاهده می‌شود که از آن جدا می‌شوند. اگر مایل به تعویض این چسب‌ها هستید، باید از قبل چسب‌های نو را آماده کنید. تعویض باتری گوشی آیفون را می‌توانید بدون تعویض این چسب‌ها انجام دهید. در این مرحله برای باز کردن صفحه‌نمایش از یک مکنده که آن را در گوشه پایینی سمت راست قرار می‌دهید، استفاده کنید. مکنده را با یک نیروی ثابت به سمت بالایی به صورتی بکشید که فاصله کمی بین پانل جلویی و قاب پشت گوشی آیفون ایجاد شود.

 

  • بهترین قسمت گوشی برای باز کردن

شکاف ایجاد شده درست بالای جک هدفون گوشی آیفون ایجاد می‌شود. در واقع این قسمت امن‌ترین قسمتی است که می‌توان از آن گوشی را باز کرد و عملیات تعویض باتری گوشی آیفون را شروع کرد.

 

  • بزرگ‌تر کردن شکاف ایجاد شده میان قاب پشتی و پانل جلویی

در این مرحله برای بزرگ‌تر کردن شکاف ایجاد شده از ابزار Spudger استفاده کنید. ابزار Spudger را آرام بچرخانید تا شکاف میان صفحه‌نمایش و بقیه اجزای آیفون بزرگ‌تر شود.

 

  • باز کردن چسب‌ها و گیره‌ها

انتهای سر صاف Spudger را بین پانل تاچ و ال‌سی‌دی و قاب گوشی قرار دهید و آن را به آرامی به سمت بالای گوشی فشار دهید تا چسب‌ها و گیره‌ها باز شوند. وقتی گیره‌ها باز شدند، Spudger را دوباره از همان جایی که عملیات باز کردن را آغاز کرده‌اید، وارد گوشی کنید و به سمت راست در امتداد لبه پایین گوشی آیفون حرکت دهید.

در این حالت چسب‌های این قسمت جدا می‌شود و گیره‌ها صفحه‌نمایش آزاد می‌شود.

 

  • بازکردن صفحه‌نمایش و جدا کردن چسب‌های باقی مانده

برای جداکردن چسب‌های لبه از مکنده پلاستیکی استفاده کنید. به هیچ عنوان تاچ و ال‌سی‌دی را بیشتر از 90 درجه باز نکنید چون احتمال شکستن آن زیاد است. برای جدا کردن صفحه‌نمایش از روی گوشی آیفون، مکنده را به آرامی فشار دهید. صفحه گوشی را تا زاویه 90 درجه باز کنید و از یک وسیله مثل جعبه به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید و پنل جلویی را که باز کرده‌اید در زاویه 90 درجه به آن تکیه دهید.

 

  • جدا کردن کانکتور باتری

برای اینکه کانکتور باتری را باز کنید باید 1 پیچ 2.9 میلی‌متری و یک پیچ 2.2 میلی‌متری را باز کنید. برای باز کردن این پیچ‌ها از پیچ‌گوشتی 000# استفاده کنید. بعد از اینکه پیچ‌ها را باز کردید، براکت کانکتور باتری را از گوشی آیفون جدا کنید. نوک Spudger را زیر کانکتور باتری فرو کنید و اهرم را به سمت بالا بکشید تا اتصال آن از گوشی آیفون جدا شود.

کانکتور باتری را به سمت بیرون برد هل دهید تا از سوکت خود جدا شود. این کار باعث می‌شود تا از هر گونه اتصال باتری در حین کار جلوگیری شود.

 

  • جداکردن قطعات پانل جلویی

در این مرحله باید 4 پیچ فیلیپس که زیر براکت قرار دارند و صفحه‌نمایش را نگه می‌دارند باز کنید. باید 3 پیچ 1.2 میلی‌متری و 1 پیچ 2.8 میلی‌متری را باز کنید. بعد از اینکه پیچ‌ها را باز کردید، براکت مربوط به صفحه‌نمایش را بردارید.

 

  • جدا کردن دوربین سلفی از سوکت

برای جدا کردن دوربین سلفی از سوکت آن از انتهای Spudger و یا ناخن خود استفاده کنید و دوربین را از سوکت آن جدا کنید. سپس از همین روش برای جدا کردن کابل دیجیتایزر از سوکت مربوط به آن استفاده کنید.

 

  • جدا کردن صفحه‌نمایش از سوکت مربوط به آن

همانند مرحله قبل از ناخن یا انتهای Spudger برای جدا کردن صفحه‌نمایش از سوکت آن استفاده کنید. در این حالت می‌توانید تاچ و ال‌سی‌دی از روی گوشی بردارید. اگر می‌خواهید چسب‌های کنده شده صفحه‌نمایش را تعویض کنید، در هنگام بستن گوشی در این مرحله توقف کنید.

 

  • تعویض باتری گوشی‌های آیفون (مرحله اول)

در این مرحله از پنس برای بیرون کشیدن نوک دو نوار چسب امتداد لبه پایین باتری استفاده کنید. برای این کار از می‌توانید از پنس یا نوک انگشتان خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که صدمه دیدن باتری لیتیومی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی و بروز آتش‌سوزی می‌شود.

سعی کنید هنگام تعویض باتری گوشی آیفون، نوار چسب‌های لبه را صاف و بدون چروک نگهدارید زیرا چروکیدگی نوار باعث ایجاد شکاف روی آن می‌شود . به آرامی یکی از نوار چسب‌ها را به سمت بیرون و امتداد لبه پایین آیفون بکشید. با بیرون کشیدن نوار چسب، باتری از قاب پشت گوشی جدا می‌شود. بهتر است نوار را با زاویه 60 درجه بیرون بکشید. همین عملیات را برای نوار دوم انجام دهید. وقتی نوار از قاب پشت جدا می‌شود، باتری به بیرون پرتاب می‌شود.

اگر نوار چسب‌ها سالم برون کشیده شدند نیازی به انجام مراحل بعدی نیست اما اگر در هنگام بیرون کشیدن نوارها، هر کدام شکاف خورد و قابل استفاده مجدد نبود مرحله بعدی یعنی مرحله شماره 13 را انجام دهید.

 

  • تعویض نوار چسب‌های آسیب دیده پشت باتری

اگر چسب‌های پشت باتری آسیب دیدند و قابل استفاده مجدد نبودند، ابزار گرم‌کننده iOpener را آماده کنید و آن را روی قاب پشت گوشی قرار دهید. می‌توانید به جای iOpener از سشوار استفاده کنید. بعد از گذشت یک دقیقه از یک کارت پلاستیکی استفاده کنید و چسب‌های باقی مانده در پشت باتری را جدا کنید. به هیچ عنوان کارت را بین دکمه صدا و لبه باتری قرار ندهید چون در این حالت باعث آسیب دیدن کابل کنترل صدا می‌شود. از تماس و برخورد کارت با مدارهای داخل گوشی جدا خودداری کنید. می‌توانید به جای کارت پلاستیکی از یک نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان را دور باتری بیندازید و دو انتهای آن را به هم گره بزنید. سپس برای بیرون کشیدن باتری با نیروی یکسان، نخ دندان را بکشید.

 

  • تعویض باتری گوشی‌های آیفون (مرحله دوم)

وقتی باتری قدیمی را از قاب پشت گوشی جدا کردید،  برای تعویض باتری گوشی آیفون، باید باتری جدید را در قاب پشت گوشی قرار دهید و مراحل فوق را به ترتیب از انتها به ابتدا انجام دهید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات تعمیرات موبایل می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.