علت برفک زدن یخچال فریزر چیست؟

 

 قطعا برای شما هم پیش آمده که وقتی درب فریزر را باز می‌کنید با برفک مواجه می‌شوید اما یادتان می‌آید که هنگام خرید یخچال فریزر یکی از نکات مورد توجه برفک نزدن یخچال بود و پول زیادی را بابت این موضوع پرداخت کردید. حتما این سوالات برای شما هم پیش آمده است که علت برفک زدن یخچال چیست؟ برفک نشانه خرابی یخچال فریزر است؟ چه راهکاری برای از بین بردن برفک یخچال فریزر وجود دارد؟ چگونه از تعمیرکار خبره برای تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرم؟ در این مقاله قصد داریم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

رایج ترین دلیل برفک زدن یخچال فریزر

عملکرد یخچال به گونه‌ای است که برای سالم ماندن مواد غذایی، هوای سرد باید در تمام قسمت‌های یخچال در جریان باشد با باز شدن درب یخچال هوای گرم وارد یخچال می‌شود، تداخل هوای سرد و گرم باعث به وجود آمدن برفک می‌شود. هرچند که علت علمی برفک زدن اینگونه توضیح داده می‌شود اما گاهی عواملی مانند خوب بسته نشدن درب یخچال یا مشکلات فنی باعث به وجود آمدن برفک می‌شوند که در صورت پیگیری نکردن ممکن است باعث آسیب دیدن یخچال شود.

چرا یخچال فریزر برفک میزند؟

عوامل مختلفی ممکن است شرایط تشکیل برفک را ایجاد کنند. برای تشخیص دقیق علت برفک یخچال نیاز است یخچال توسط یک فرد متخصص بررسی شود، اما به هرحال موارد زیر جز علت‌های احتمالی برفک است:

  • در صورتی که یخچال فریزر شما در کنار سماور یا اجاق گاز قرار دارد در اولین فرصت جای آن را تغییر دهید. با هر بار باز وبسته شدن درب حجم زیادی از هوای گرم وارد یخچال می‌شود. از قرار دادن یخچال فریزر در محل‌های مرطوب نیز خودداری نمایید.
  • خرابی لاستیک دور درب یخچال یک عامل رایج در ایجاد برفک یخچال است. از سالم بودن لاستیک درب اطمینان حاصل نمایید.
  • خرابی ترموستات یکی دیگر از موارد احتمالی در ایجاد برفک یخچال است. هرچند که دو علت قبلی بیشتر رایج هستند اما از این مورد نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. سعی کنید برای بررسی ترموستات به افراد متخصص و کاربلد مراجعه کنید.

راهکار از بین بردن برفک یخچال

  • در هنگام دیدن برفک یخچال به محل تشکیل برفک توجه نمایید. اگر برفک در نزدیکی درب یخچال باشد احتمالا مشکل مربوط به درب یخچال است. وجود برفک در همه جای یخچال به صورت حجم کم  نشان دهنده‌ی دمای پایین یخچال است. دمای پایین باعث می‌شود هوای سرد موجود در یخچال قدرت از بین بردن هوای مرطوبی که وارد یخچال می‌شود را نداشته باشد، در این صورت با بالا بردن دمای یخچال مشکل برفک حل می‌شود. اگر برفک در همه جای یخچال به صورت زیاد و سخت دیده می‌شود ، احتمالا درب یخچال برای مدتی باز مانده است. وجود برفک در قسمت انتهایی یخچال جایی که سیم پیچ اواپراتور قرار گرفته است، نشان قطعی از وجود یک نقص فنی است و باید توسط یک تعمیرکار بررسی شود.

تمیز کردن برفک یخچال

در هنگام مواجه با برفک یخچال اولین کار تمیز کردن یخچال است. در صورتی که برفک یخچال را از بین نبرید سخت شده و تبدیل به یخ می‌شود. ابتدا یخچال را از برق بکشید و اجازه دهید برفک یا یخ یخچال آب شود برای سرعت بخشیدن به آب شدن برفک می‌توانید از سشوار کمک بگیرید. برای کندن یخ از اشیا برنده و تیز مانند چاقو استفاده نکنید زیرا ممکن است به لوله‌ها و بدنه یخچال آسیب وارد کنید. پس از آب شدن برفک و یخ با استفاده از دستمال نخی آب موجود در یخچال را خشک کنید و در اولین فرصت برای بررسی نقص احتمالی یخچال از یک تعمیرکار خبره کمک بگیرید.

 

تعمیر یخچال دارای برفک

شاید فکر کنید برفک زدن یخچال یک موضوع جدی نیست و با تمیزکردن دوره‌ای یخچال مشکلی خاصی ایجاد نمی‌شود، تصور شما کاملا اشتباه است. گاهی برفک یخچال نشان دهنده‌ی یک نقص فنی در قسمتی از یخچال است که با هزینه کمی تعمیر خواهد شد. اگر مشکل برفک را نادیده بگیرید در گذر زمان هزینه بیشتری را برای تعمیر باید پرداخت کنید، زیرا قسمت های دیگر یخچال نیز آسیب خواهند دید. خوشبختانه شرکت‌های خدماتی در امور تعمیر در هر زمان و مکانی قابل دسترس هستند. سعی کنید برای تعمیر لوازم خانگی خود از شرکت های معتبر کمک بگیرید زیرا تشخیص اشتباه علاوه بر افزایش هزینه، ممکن است آسیب بیشتری را به دستگاه وارد کند.

 شرکت خدماتی پلاک با داشتن افراد متخصص یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعمیر لوازم خانگی است. کلیه تعمیرکاران پلاک پس از تایید صلاحیت توسط کارشناسان باسابقه و تحصیلکرده جذب شده‌اند و شما با خیال راحت می‌توانید تعمیر لوازم خانگی خود را به پلاک بسپارید. برای دریافت خدمات از پلاک کافیست ثبت سفارش کنید و مشکل خود را شرح دهید. خبر خوش آن است که اپلیکیشن پلاک و سایت پلاک نیز در دسترس شما قرار دارد می‌توانید از منوی همه خدمات گزینه خدمات و تعمیر لوازم خانگی را انتخاب کنید و درخواست خود را ثبت کنید. یکی از امکانات جالبی که در سایت وجود دارد این است که شما می‌توانید مشکل دستگاه خود را با ذکر برند دستگاه به صورت صوت، عکس و متن در سایت ثبت کنید تا پلاکیاران کلیه لوازم و قطعات احتمالی مورد نیاز برای تعمیر را همراه داشته باشند. پلاکیاران در زمان انتخابی شما به آدرسی که شما در سایت ثبت می‌کنید مراجعه کرده و خدمت موردنظر را ارائه می‌دهند. تمام تلاش مجموعه پلاک این است که در کمترین زمان،با کمترین هزینه و به نحو احسنت مشکل لوازم معیوب شما را برطرف کند.

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.