نحوه شستشوی ملحفه و روتختی

نحوه شستشوی ملحفه و روتختی یکی از کارهایی است که باید در هنگام انجام آن به یکسری نکات توجه داشته باشید. همانطور که می دانید روتختی و ملحفه جزو سری وسایلی می باشند که در تمامی منازل به چشم می خورد. در ادامه مطلب نحوه شستشوی ملحفه و روتختی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

 

 

چطور پرز لباس را از بین ببریم؟

 

نحوه شستشوی ملحفه و روتختی

 

نحوه شستشوی ملحفه و روتختی

 

همانطور که می دانید رعایت نظافت و بهداشت آنها نیز یکی از نکاتی است که باید بسیار به آن توجه کنیم زیرا: ملحفه و روتختی رابطه مستقیمی با سلامت پوست و بهداشت انسان دارد.
هر ملحفه و یا روتختی ممکن است دارای جنس مختلف و یا دارای بافت پارچه ای متفاوتی می باشند در نتیجه باید از مواد شوینده متفاوت و روش‌های مختلفی برای شستشوی هر یک از آنها با توجه به جنسی که دارند استفاده شود.

ما در زیر قصد داریم مجموعه ای از نکات کلی را برای شست و شوی روتختی ها ذکر کنیم.

 

• یکی از نکات بسیار مهم که در هنگام خرید ملحفه ها و یا روتختی باید مد نظر گرفته شود، جنس پارچه و الیاف آنها می باشد زیرا: اگر شما از جنس و نوع بافت پارچه آگاهی داشته باشید در هنگام شستشو به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد.

• عده ای از مردم تصور می‌کنند که هرچه ملحفه و یا حتی لباس‌های خود را با آب گرم بشویند آنها بسیار تمیز شده و تمام میکروب ها و باکتری هایی که درون آنها وجود دارد از بین می رود، اما لازم به ذکر است که این یک تصور کاملاً غلط بوده و در بیشتر مواقع می تواند به جنس و بافت ملحفه شما آسیب جدی وارد کند، به طوری که پس از شست و شو آن ملحفه و یا روتختی دیگر به حالت اولیه خود باز نخواهد گشت.

• در هنگام شست و شوی ملحفه و روتختی سعی کنید که آن را به تنهایی در لباسشویی بیندازید و اگر می خواهید آن را با دست بشویید با دیگر البسه در یک سطل قرار ندهید.

• یکی دیگر از نکاتی که به هنگام شستشوی روتختی باید بسیار به آن دقت کنیم رنگ روتختی شماست توجه داشته باشید که آیا پارچه روتختی شما دارای رنگ ثابت می باشد؟ و یا ممکن است در اثر شست و شو باعث پس دادن رنگ شود.

• اگر ملحفه و یا روتختی شما سفید رنگ می باشد هرگز از مواد سفید کننده برای از بین بردن لکه ها استفاده نکنید. شما می توانید برای این کار پس از شستشو ملحفه خود آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، زیرا: استفاده از نور آفتاب می‌تواند تمامی باکتری ها و میکروب های موجود در ملحفه و یا روتختی را از بین ببرد.

• توجه داشته باشید به هنگام خشک کردن ملحفه ها و یا روتختی ها بهتر است آنها را به جای فشردن و آویزان کردن در یک مکان مسطح پهن کنید.

• یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام شستن ملحفه و روتختی ها این است که اگر شما از نوع پارچه و بافت آن هیچ‌گونه اطلاعی ندارید بهتر است از آب گرم و صابون استفاده کنید و همچنین اگر نگران از بین رفتن لکه‌هایی هستید که بر روی آنها وجود دارد علاوه بر نور آفتاب شما می توانید از یک چهارم پیمانه آب لیمو و آب گرم برای شستن آنها استفاده کنید.

• اگر می خواهید ملافه‌های خود را درون لباسشویی بیندازید و برای اینکه به بافت آنها هیچ آسیبی نرسد بهتر است آنها را لوله کرده و به صورت لول شده درون ماشین لباسشویی قرار دهید زیرا این کار از کشیده شدن بافت آنها جلوگیری خواهد کرد.

امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید واقع شده باشد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.