۱۰ نکته ضروری در هنگام نصب کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری جهت ارتقای دکوراسیون داخلی و زیباتر کردن فضای داخلی ساختمان‌ ها به امری متداول تبدیل شده است. نصب کاغذ دیواری کار نسبتا دشواری بوده و توجه به برخی از نکات در هنگام انتخاب و نصب آن واقعاً ضروری است.

کاغذ دیواری که دارای رنگ‌ ها و طرح ‌های متنوعی نیز است، در سال‌ های اخیر به یکی از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی تبدیل شده و در اکثر ساختمان ‌ها نظر افراد را به خود جلب می ‌کند. رعایت برخی از نکات مثل انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری متناسب با نیاز شما، آماده کردن دیوار برای نصب کاغذ دیواری و استفاده از ابزار مناسب برای نصب آن ضروری است. در ادامه به توضیح ۱۰ مورد از مواردی می ‌پردازیم که باید برای نصب صحیح کاغذ دیواری حتما به آنها توجه کنید.

 

نوع کاغذ دیواری را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید

نصب کاغذ دیواری

همانطور که گفتیم کاغذ دیواری در طرح ‌ها و رنگ ‌های متعددی در بازار موجود است و شما باید نوع کاغذ دیواری خود را بر اساس فضایی که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرد، انتخاب کنید؛ به عنوان مثال برای پوشش دیوارهای مکان‌ های مرطوب مثل آشپزخانه یا حمام، استفاده از کاغذهای دیواری دارای روکش وینیل توصیه می شود؛ اما بهترین گزینه برای مکان های خشک مانند اتاق خواب یا پذیرایی، کاغذ دیواری بدون بافت است.

 

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن لکه از کاغذ دیواری غیرقابل شستشو

 

از چسب مناسب برای نصب کاغذ دیواری خود استفاده کنید

نصب کاغذ دیواری

چسب های متنوعی در بازار وجود دارد که هر یک از آنها برای نوع خاصی از کاغذ دیواری مناسب است. چسب مورد استفاده برای کاغذ دیواری معمولی و کاغذ دیواری دارای پوشش وینیل متفاوت بوده و قبل از انتخاب چسب باید بدانید کاغذ دیواری شما از چه نوعی است.

 

چند متر بیشتر از نیاز خود خرید کنید

نصب کاغذ دیواری

توصیه می‌کنیم حداقل سه یا چهار متر بیشتر از نیاز خود خریداری کنید؛ زیرا همیشه در هنگام نصب کاغذ دیواری مقداری از آن بین می رود یا مقدار مورد نیاز برای یک یا چند قسمت بیشتر از میزان اندازه‌ گیری می شود و حتی ممکن است که اشتباهاتی در حین کار صورت گیرد و باعث افزایش مصرف شود. همچنین برخی از فروشگاه ها یک طرح یا رنگ خاص را تنها برای مدتی عرضه می کنند و پس از اتمام آن، دوباره آن را موجود نمی کنند؛ بنابراین اگر در آینده به هر دلیلی به میزان بیشتری از همان کاغذ دیواری نیاز پیدا کردید و آن نمونه در بازار موجود نبود، دیگر هیچ چاره ای ندارید.

 

کاغذ دیواری را تراز کنید

نصب کاغذ دیواری

یکی از کارهای بسیار مهم در هنگام نصب کاغذ دیواری، تراز کردن آن است. تراز کردن اولین تکه کاغذ دیواری و خود دیوار بسیار مهم است. اگر کاغذ دیواری در گوشه دیوارها تراز نباشد، می توانید از متر نواری برای تراز کردن آن استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری روی دیوار صاف و بدون ناهمواری و زبری نصب کنید

نصب کاغذ دیواری

اکیدا توصیه می کنیم قبل از نصب کاغذ دیواری، هر گونه زبری و ناهمواری را از روی دیوار پاک کنید. برای انجام این کار ابتدا دیوار را به آرامی سنباده بزنید و پس از آن دیوار را با یک اسفنج مرطوب و یک پاک کننده ملایم به دقت بشویید.

 

جای درزها را از قبل مشخص کنید

نصب کاغذ دیواری

همیشه قبل از شروع کار جای درزها را از قبل مشخص کنید؛ زیرا در صورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است درزها در میانه دیوار در کنار هم قرار نگیرند.

 

از تیغ ها چند بار استفاده نکنید

نصب کاغذ دیواری

تیغ ها خیلی زود کند می شوند و به همین دلیل نباید چند بار از آنها استفاده کنید. برای جلوگیری از پاره شدن کاغذ دیواری آنها را دائم تمیز کنید. بهترین کار این است یک جعبه تیغ بخرید تا از نظر تعداد تیغ مشکلی نداشته باشید.

 

کاغذ دیواری را تا کنید

توصیه می‌کنیم قبل از نصب کاغذ دیواری حتما آن را ۵ دقیقه تا کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پس از آنکه روی دیوار  نصب شد، از هم باز می شود و حباب و درز روی آن ایجاد می شود.

 

از جاروی کاغذ دیواری استفاده کنید

پس از نصب کاغذ دیواری به جای برس حتما از جاروی کاغذ دیواری استفاده کنید. این جاروها با قیمت مناسبی در اکثر فروشگاه های ابزار فروشی موجود است.

 

اگر دیدید روی کاغذ دیواری حباب ایجاد شده است، اصلا نترسید

نصب کاغذ دیواری

در اغلب موارد پس از نصب کاغذ دیواری ایجاد حباب روی آن به دلیل نفوذ هوا به زیر کاغذ، کاملا طبیعی است و پس از جا افتادن کاغذ دیواری روی دیوار و خشک شدن چسب، حباب ها از بین می روند. اگر حباب ها از بین نرفتند، آنها را با یک شی نوک تیز کوچک سوراخ کنید و سوراخ را با یک تکه کاغذ دیواری بپوشانید.

 

شرکت پلاک، اولین و بزرگ‌ترین شرکتی است که افتخار ارائه انواع خدمات در محل را از آن خود کرده و می‌ توانید برای نصب بی نقص کاغذ دیواری و نقاشی ساختمان با کمترین زمان و هزینه ممکن از خدمات این شرکت استفاده کنید.

 

 

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.