آموزش صحیح تا کردن لباس‌های مختلف

تا کردن لباس‌های مختلف برای نگهداری بهتر و جلوگیری از چروک‌شدن آنها در صورت کمبود جا امری ضروری است. شاید در ابتدا تا کردن لباس‌ها خیلی کار مهمی بنظر نرسد اما باید بدانید که تا کردن درست لباس‌ها حتی طول عمر لباس را طولانی‌تر می‌کند. البته باید بدانید که هر لباسی را باید به روش خاصی تا بزنید تا پس از اتوکشی چروک نشود. به عنوان مثال طرز تا کردن تی‌شرت با پیراهن یکسان نیست و هر کدام اصول خاصی دارد. برای یادگیری روش تا زدن لباس‌ها در ادامه مقاله با آموزش صحیح تاکردن لباس های مختلف همراه ما باشید.

 

 

روش صحیح شستن شلوار لی

 

آموزش صحیح تاکردن لباس‌های مختلف

 

آموزش صحیح تاکردن لباس‌های مختلف

بهترین راه برای تا کردن لباس‌های مختلف روشی است که باعث می‌شود لباس کمترین فضای ممکن را اشغال کند. از طرف دیگر لباس طوری تازده شود که برای استفاده مجدد نیازمند اتوکشی نباشد.
یادگیری روش تا کردن لباس‌های مختلف یکی از کارهای بسیار ضروری خصوصا برای مسافرت است که هم باعث مرتب‌شدن لباس‌ها در چمدان و ساک می‎شود و هم‌اینکه بدون نیاز به اتوکشی شما می‎توانید از لباس‌های خودتان در طول سفر استفاده کنید.

روش صحیح تاکردن لباس‌های مختلف

تا کردن شلوار جین

در آموزش تا کردن لباس‌های مختلف ابتدا به تا کردن شلوار جین می‌پردازیم. برای تازدن صحیح شلوار جین ابتدا پاهای شلوار را روی هم تازده و شلوار را روی یک سطح صاف پهن می‎کنیم. سپس از پایین به سمت بالا شلوار را تا می‌زنیم. بدین‌ترتیب شلوار جین شما به اندازه یک لباس کوچک جمع‌شده و راحتتر در چمدان شما قرار می‌گیرد و جای کمتری اشغال می‌کند.

تاکردن انواع بلوز

در آموزش تا کردن لباس‌های مختلف به بلوزها می‌رسیم. بلوزهای زمستانی و آستین بلند قطعا اگر درست تازده نشوند جای بسیار زیادی در کشو و کمد یا چمدان اشغال خواهند کرد که خصوصا برای سفر کردن دردسرساز هستند. برای اینکه این بلوزها جای کمتری اشغال کنند باید آنها را به‌صورت عمودی تا کنید تا تعداد زیادی از آنها با اشغال جای کمتر کنارهم قرار بگیرند.
روش صحیح تا کردن بلوزها به این شکل است که ابتدا بلوز را روی سطحی صاف پهن کرده و یکی از آستین‎های لباس را به سمت داخل بلوز تا می‌زنیم. همین کار را برای قسمت مقابل نیز انجام می‌دهیم و در نهایت از پایین به سمت بالا بلوز را تا می‌زنیم تا فضای کمی را اشغال کند.

تاکردن تی‌شرت‌ها

در آموزش تاکردن لباس‌های مختلف تا زدن تی‌شرت خیلی راحت و درعین‌حال کاربردی است زیرا تی‌شرت‌ها بیشترین لباس‌های مورد استفاده افراد هستند.
برای تا کردن تی‌شرت ابتدا از وسط و به صورت طولی تی‌شرت را تا می‌زنیم ، سپس آستین‌ها را به داخل تازده و انتهای تی‌شرت را تا قسمت یقه تا می‌زنیم و بعد آنرا مجددا روی خودش تا برمی‌گردانیم تا کوچکتر شود. این روش از چروک‌شدن تی‌شرت‌های شما در کشو یا چمدان جلوگیری می‌کند و شما را از اتوکشی مجدد بی‌نیاز می‌کند.

تا کردن انواع پیراهن مردانه

یادگیری تا کردن پیراهن بیشتر برای مسافرت رفتن لازم است زیرا داخل چمدان خبری از چوب لباسی نیست. برای تا کردن پیراهن ابتدا دکمه‌های پیراهن را بسته و آنرا رو به پشت روی سطح صافی قرار می‌دهیم. آستین‌ها را تا سرشانه به طرف پشت تا می‌زنیم . سپس قسمت پایین پیراهن را به طرف بالا تا می‌کنیم طوریکه پایین پیراهن تا یقه آن بالا بیاید. سپس پیراهن را برمی‌گردانیم و در چمدان قرار می‌دهیم.

تاکردن شلوارهای پارچه‎ای

در آموزش تاکردن لباس‌های مختلف با نحوه تازدن شلوارهای پارچه‌ای آشنا شوید که همیشه از روی چوب لباسی سر خورده یا روی آن تکان خورده و چروک می‌شوند. روش صحیح تا کردن این شلوارها به این صورت است که ابتدا پاهای شلوار را روی هم تا کرده و آنرا صاف می‌کنیم. سپس چوب لباسی را داخل پاهای شلوار قرارداده و پای رویی را به داخل تا می‌زنیم و بعد از صاف کردن آن پای دوم را درخلاف جهت به طرف بیرون تا می‌کنیم. این روش تاکردن مانع سرخوردن شلوار از روی چوب لباسی می‌شود.

تا کردن پلیور

برای تا کردن پولیور ابتدا لباس را از وسط به‌صورت طولی تا زده و آستین‌های لباس را روی هم تا می‌کنیم. سپس یقه پولیور را روی آستین‌ها تا کرده و این‌بار آستین‌ها را روی یقه برمی‌گردانیم و زیر لباس تاخورده قرار می‌دهیم. در مرحله آخر پولیور را از پایین تا می‌کنیم تا مرتب شود.

تا کردن پیراهن زنانه

در آموزش تاکردن لباس‌های مختلف به پیراهن زنانه می‌رسیم که تاکردن آنها به‌نظر دشوار می‌رسد. برای تا کردن پیراهن زنانه ابتدا لباس را از وسط به صورت طولی تا بزنید. سپس لباس را تکان دهید تا صاف شود و آنرا روی یک سطح صاف پهن کنید. حالا لباس را از کناره‌ها به داخل تا کنید تا یک مستطیل ایجاد شود. در این مرحله یک سوم پایینی لباس را تا زده و یک سوم بالایی را روی آن برمی‌گردانیم.

تا کردن پولیورهای کلاهدار

برای تاکردن پولیورهای کلاهدار ابتدا پولیور را به پشت روی یک سطح صاف پهن کنید و آستین‎ها را به صورت ضربدری روی آن تا کنید. سپس نیم‌تنه پایین لباس را به طرف بالا تا قسمت کلاه تا کنید. اکنون پولیور را از وسط در خط طولی تا بزنید و کلاه را روی آن برگردانید.

تاکردن کت

یکی از مهمترین لباس‌های آقایان کت‎ها هستند که معمولا تا کردن آنها عجیب به‌نظر می‌رسد. برای تا کردن کت، کت را برعکس کنید ولی آستین‎ها باید به طرف داخل کت باشد. سپس لباس را از وسط خط طولی تا کرده و روی سطح صافی قرار دهید. در این مرحله ابتدا پایین کت را به طرف بالا تا بزنید و سپس قسمت یقه را به طرف پایین برگردانید و مطمئن باشید که کت شما در داخل ساک یا چمدان چروک نخواهد شد.

تا کردن لباس کار و روپوش

در آموزش تاکردن لباس‌های مختلف به لباس کار و روپوش می‌رسیم. این نوع لباس‌ها معمولا جای زیادی اشغال می‌کنند و تاکردن صحیح آنها باعث می‌شود راحتتر در کمد یا کیف شما قرار بگیرند. برای تا کردن صحیح این لباس‌های بزرگ ابتدا لباس را روی سطح صافی به پشت قرار دهید. سپس آستین‌ها را به صورت ضربدری روی بالا تنه لباس تا کنید و قسمت شلوار را روی آن برگردانید و مجددا آنرا روی خودش تا کنید.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.