راه های رفع جرم کاشی و سرامیک

از مشکلات منزل می توان به جرم گرفتن کاشی و سرامیک ها اشاره نمود که پاک کردن و لکه برداریشان دشوار است، چون ممکن است ماده شوینده ای که برای تمیز کردن کاشی استفاده می کنید مناسب نباشد و به آن آسیب برسد. هر کاشی یا سرامیک با روش مخصوص به خود تمیز می شود. ما در این مقاله قصد داریم چند روش برای رفع جرم کاشی و سرامیک به شما عزیزان آموزش دهیم تا فضای خانه شما تمیز تر شود.

 

 

آموزش تمیز کردن حمام

 

راه های رفع جرم کاشی و سرامیک

 

راه های رفع جرم کاشی و سرامیک

 

پاک نمودن جرم روی سرامیک

سرامیک ها نیاز به مراقبت همیشگی دارند چون به سرعت گرد و غبار را به خود جذب می کنند؛ بنابراین لازم است در هفته ۲ بار سرامیک ها را جارو کرد (البته حواستان باشد که از سر نرم جارو استفاده نمایید که سرامیک ها خش پیدا نکنند) تا گرد و غبار و چربی در درزهای سرامیک جمع نشود.
برای تمیز کردن سرامیک ها حتی اگر بدترین لکه ها روی آن باشد آب بهترین انتخاب است. همچنین می توان به صورت یکسان آب و سرکه را ترکیب کرده و با یک تی تمیز سرامیک ها را بسابید. در صورتی که لکه ها با آب از بین نمی روند بهتر است با یک کاردک نرم آن ها را از بین ببرید.
نکته: برای پاک کردن سرامیک به هیچ وجه از مواد شوینده قوی و شیمیایی استفاده نکنید چرا که بعد از مدتی دوغاب صدمه دیده و رنگ آن خراب می شود.

 

پاک کردن جرم کاشی های شیشه ای

با تمیز بودن کاشی های شیشه ای فضای منزلتان ظاهر شیک و خیره کننده ای به خود می گیرد و در صورت کثیف بودن ظاهری کدر و ناخوشایند به فضا می دهد بنابراین لازم است که همیشه مراقب پاکیزگی کاشی های شیشه ای باشید و مرتب آن ها را جارو بکشید.
برای تمیز کردن کاشی های شیشه ای باید به صورت یکسان آب و سرکه را ترکیب کرده و با یک آبپاش روی کاشی ها بریزید. اجازه دهید ده دقیقه بگذرد و بعد با تی تمیز آن را پاک کنید. این نوع لکه زدایی و پاک کردن برای کاشی های شیشه ای بهترین انتخاب است.
نکته: توجه داشته باشید که برای پاک کردن کاشی های شیشه ای نباید از تی یا برس زبر استفاده نمود چرا که ممکن است کاشی ها خش برداشته و صدمه ببینند.

پاک کردن کاشی های چینی و کاشی های لعاب دار

پاک کردن این نوع کاشی ها از همه ساده تر می باشد. بهتر است دو روزی یک بار این کاشی ها را با تی پاک کنید، یک بار در هفته با جارو برقی تمیز کنید و ماهی یک بار مایع ظرفشویی را با آب ترکیب نموده و بر روی کاشی ها بسابید سپس کاشی ها را با تی تمیز کنید. (البته می توان مقداری از ترکیب سرکه و آب گرم بر روی تی ریخت تا کاشی ها براق تر گردند) و اجازه دهید کاشی ها خشک شوند.
سرامیکی که درون آن بافت مثل شیشه دارد را کاشی لعاب دار می نامند. کاشی های لعاب دار منفذ نداشته و نسبت به سرامیک ها مقاومتشان بیشتر است. سطح این کاشی ها براق بوده و مانند کاشی های چینی تمیز می شوند.
نکته: توجه داشته باشید در صورت دیدن لکه ای روی کاشی های لعاب دار سریع و قبل از خشک شدن آن را پاک نمایید چرا که با خشک شدن ماندگار می‌شوند.

 

پاک کردن سنگ طبیعی و سنگ مرمر

می توان با مقداری از ترکیب پاک کننده نه چندان قوی و آب گرم به کمک تی سطح این کاشی ها را تمیز نمود. پس از پاک کردن لکه ها، سنگ ها را باید با آب سرد شست تا اثری از مواد شوینده روی سنگ ها باقی نماند.
نکته: توجه داشته باشید که برای شستن سنگ ها از مواد پاک کننده کاشی های سرامیکی، مواد اسیدی و بازی یا برس های زبر استفاده نشود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از بهترین و با کیفیت ترین خدمات نطافت در محل می توانید به سایت و اپلیکیشن پلاک مراجعه کنید.

 

راه های رفع جرم کاشی و سرامیک

Leave A Reply

Your email address will not be published.