سه لکه‌بر خانگی شگفت‌انگیز برای نظافت منزل

چنانچه برای نظافت منزل به دنبال شوینده ای خانگی می‌گردید که برای محیط زیست مضر نباشد و یا اگر سر بزنگاه در منزل با کمبود مواد پاک کننده مواجه شده­‌اید و به سوپرمارکت دسترسی ندارید، این مطلب برای شما مفید است. داشتن چند دستورالعمل برای ساخت مواد شوینده‌ی خانگی و دیدن تاثیر استفاده از آن‌ها، شاید نظرتان را برای محصولات تجاری مشابه عوض کند. پاک‌کننده‌هایی خانگی که می‌توان به راحتی و با استفاده از موادی که به سهولت در منزل یافت می‌شوند آن­ها را ساخت.

 

10 وسیله کثیف که هنگام نظافت منزل فراموش می‌کنیم

 

نظافت منزل

 

پاک کننده‌ی شیشه­‌ها و آینه

 اگر هنگام نظافت منزل به دنبال راهکاری برای پاک کردن لک خمیر دندان و یا آب از روی آینه‌ی روشویی هستید و یا اگر می‌خواهید لیوان­ها و دیگر ظروف شیشه‌ای آشپزخانه تمیز و درخشان شوند، این محلول را امتحان کنید. وجود الکل ایزوپروپیل درخشندگی را به سطوح شیشه‌ای هدیه می‌کند و نشاسته‌ی ذرت نیز نقش چربی‌زدایی دارد.

 

مواد مورد نیاز:

یک چهارم استکان سرکه‌ی سفید

یک چهارم استکان الکل ایزوپروپیل

یک قاشق غذاخوری نشاسته­ی ذرت

دو استکان آب

تنها کاری که برای درست کردن این محلول لازم است این است که مواد را داخل یک بطری اسپری ریخته و به هم بزنیم. البته این کار را قبل از هر بار استفاده نیز باید انجام داد تا نشاسته‌ی ذرت به خوبی حل شود و بتوان از خواص آن در لکه‌بری استفاده کرد. نگران بوی بد این محلول نباشید، چراکه بعد از مدتی کوتاه برطرف خواهد شد. ­

 

پاک کننده‌ی زمین

اگر از بین بردن لکه­‌های چای و دیگر لکه‌ها بر روی زمین برای شما به یکی از معضل‌ات نظافت منزل تبدیل شده، این پاک کننده مخصوص شماست. علاوه بر تاثیر قوی، این پاک کننده هیچ ضرری هم برای سطوح مختلف مثل سنگ مرمر و گرانیت و دیگر سطوح ندارد.

مواد مورد نیاز:

دو استکان آب گرم

نصف استکان سرکه‌ی سفید

یک چهارم استکان الکل ایزوپروپیل

سه قطره مایع ظرف‌شویی

برای این محلول، در انتخاب مایع ظرفشویی مناسب دقت کنید، چرا که فقط مایع ظرفشویی ساده کاربرد درستی در آن دارد. مایع‌های ظرف‌شویی حاوی مواد آنتی باکتریال و محصولاتی از این دست باعث می‌شود سطح زمین به شدت لیز شود و البته به سختی از روی زمین پاک گردد. برای اثرگذاری بیشتر این محلول و بیشترش، می‌توان از کمی آب لیمو هم استفاده کرد.

 

 

 

پاک­‌کننده‌ی چند منظوره

ویژگی منحصر به فرد این محلول این است که هم به اندازه‌ای قوی است که لکه‌های چای و دیگر نوشیدنی‌هایی که به راحتی پاک نمی‌شوند را پاک کند و هم به اندازه‌ای بی‌خطر است که بدون ترس بتوان در هر سطحی از آن استفاده کرد.

مواد مورد نیاز:

نصف استکان سرکه‌ی سفید

دو قاشق غذاخوری نمک خوراکی

ده قطره اسانس روغن چای یا لیمو یا اسانس مورد علاقه

در ابتدا با مخلوط کردن اسانس با سرکه در مقدار کمی آب شروع می‌کنیم. محلول را به بطری اسپری تمیز منتقل کرده و بعد از مخلوط کردن با نمک خوراکی، بر رویش مقداری آب سرد می‌ریزیم. توجه کنید که قبل از ریختن آب سرد، مواد محلول به طور کامل حل شده باشد.

توجه کنید که اسانس استفاده شده در این محلول هیچ خاصیت ویژه‌ای ندارد و صرفا جهت معطر شدن به آن اضافه می‌شود. پس می‌توانید این اسانس را با رایحه‌ای که خودتان به آن علاقه‌مند هستید ترکیب کنید و هنگام نظافت منزل از خاصیت لکه‌بری این محلول به همراه عطر خوش لذت ببرید. برای استفاده نیز مانند محلول‌های گذشته، قبل از مصرف به خوبی باید بطری اسپری را تکان دهید. پس از اسپری کردن بر روی سطح مورد نظر، بعد از مدتی با دستمال نخی سطح را پاک کنید.

 

با این سه فرمول شما یک مجموعه از پاک­‌کننده‌های خانگی برای استفاده کردن در خانه دارید. پاک کننده‌هایی که به راحتی می‌توان آن‌ها را با مواد داخل خانه تهیه کرد. حالا می‌توانید از نظافت منزل لذت ببرید!

 

11 Comments
  1. خلیل says

    سلام. وقت شما بخیر
    ممنون از سایت مفید و پربارتون
    خوشحال میشم در سایت یاشیل پذیرای حضورتون باشم.
    سایت یاشیل : https://yashiil.com

  2. بی ام و 318i says

    عالییی بود عااالی

  3. خوب بود

  4. تسلا یو پی اس says

    مطلب خوبی بود

  5. https://vidao.ir/v/71491 says

    عالییییی مرسی

  6. یو پی اس تسلا says

    این مطلب رو حتما ببینین

  7. خرید اينترنتی says

    از اینکه در این باب توانسته اید بی نظیر عمل نمایید و مرسی از وجود مقاله های پربار و معناداری که اراائه می نمایید

  8. کابینت آشپزخانه says

    جالب بود
    تشکر

  9. احمدی says

    سلام من هم از پلاک و هم پین‌ورک نظافتچی گرفتم و از جفتشون راضی بودم و کارشون فوق العاده بود. ممنون از خدمات خوبتون 🙂

  10. هدی says

    سلام من هم از پلاک و هم پین‌ورک نظافتچی گرفتم و از جفتشون راضی بودم و کارشون فوق العاده بود. ممنون از خدمات خوبتون 🙂

  11. یاشار بوم راشین says

    در صورت تمایل به کسب اطلاعات در باره تمیز کننده ها و ضد عفونی کننده ها خواهشمند است از وبسایت زیر بازدید نمایید
    http://www.yarabumco.ir

Leave A Reply

Your email address will not be published.