نکات مهم در نظافت پارکت لمینت

پارکت لمینت، یکی از جزئیات زیبائی و راحتی اماکن زندگی بوده و اغلب به لحاظ نمای طبیعی، عمر طولانی و نرخ مناسبشان از طرف بسیاری از مصرف کنندگان مورد ترجیح میباشد. برای استفاده شیک پارکت لمینت ها بمانند روز نخست، ملزم به نظافت کردن مداوم پارکتها و مراقبت از آنها با مواد صحیحی میباشد. در ادامه به نکات مهم در نظافت پارکت لمینت می پردازیم با ما همراه باشید.

 

 

آموزش نصب پارکت لمینیت

 

نکات مهم در نظافت پارکت لمینت

 

نکات مهم در نظافت پارکت لمینت

 

• گردگیری
در اثناء آغاز کردن به نظافت پارکت لمینت ها، میبایست نخستین گامتان زدودن گرد و غبار بوده باشد. قبل از آغاز به پاک کردن جهت حصول اطمینان از موجود نبودن هیچگونه لایه گردو غبار برروی پارکت لمینت میتوانید با کمک جارو برقی شروع به گردگیری کنید. در این اثناء تنها یک نکته وجود دارد که میبایست بدان دقت کنید. عدم خراشیدگی پارکتها. بدین سبب هم، مارک جارو برقی شما هر مارکی که بوده باشد از تنظیم شدن جارو جهت زمین سخت اطمینان حاصل کنید. اگر از جارو برقی های نسل جدید دارای مانیتور استفاده میکنید میتوانید این اطلاعات را به راحتی از صفحه مونیتور کنترل کنید.
جهت این عملکرد به جای جاروبرقی میتوانید از کفشوهای قابل شستشو استفاده کنید.
• انتخاب مصالح درست
بعد از اتمام یافتن کار جارو، نوبت به پاک کردن میرسد، عمل پاک کنندگی برای همه پارکتها یک روند بسیار حساس بوده و در حین انجام این عمل میبایست برای پارکت لمینت ها بسیار با دقت رفتار شود. در اینجا قدم مهم نخست، انتخاب مواد درست برای پارکت هایتان میباشد. برای سطوح پارکت ها که احتمال آسیب دیدنشان به لحاظ مواد شیمیائی سخت وجود دارد ملزم به پاک شدن با نظافت کننده های ویژه تولید شده جهت اینکار میباشد. انتخاب صحیح مصالح صرفاً نظافت نکرده و مراقبت پارکت هایتان را نیز عهده دار میشود. بدین گونه در هر بار نظافت، عمر پارکتهایتان را طولانیتر میکنید. اگر برای نظافت خواهان استفاده از مواد شیمیائی نیستید میتوانید صابون عرب (ژل ویا مایه) را با یک فنجان سرکه مخلوط کرده و استفاده کنید. با این مخلوط طبیعی، پارکتهایتان به ظاهر و نمایی براق و نورانی دست پیدا میکند. مورد مهم دومی که میبایست دقت کنید سطوح پارکت و تماس مایعات میباشد. در نتیجه معروض ماندن سطوح پارکت ها به مایعات، برآمدگی ایجاد کرده و بعد از مدتی شروع به پوسیدگی میکند. علی الخصوص در پارکت لمینت ها برای ممانعت از این مورد که بصورت مداوم پیش می اید، عمل پاک کردن را با دستمال مرطوب ویا پارچه های فیبری ویژه انجام دهید و از معروض نماندن بیش از حد سطوح به مایعات اطمینان حاصل کنید.
• خشک کردن و مراقبت
در حین پاک کردن پارکتها هر چقدر اهتمام هم بخرج دهید برخی مواقع احتمال ایجاد لکه هایی بلحاظ برخورد با آب ویا تماس با مایعات وجود دارد. برای ممانعت از اینها و صافتر دیده شدن پارکتهایتان راه حل ساده ای وجود دارد: بدنبال انجام عمل پاک کردن، با کمک یک دستمال ترجیحاً فیبری همگی بخشهای نظافت شده را خشک کرده و مرور کنید. علاوه بر عمل خشک کردن، برای ایجاد نمایی براقتر در پارکتهایتان میتوانید از عمل جلاکاری پارکتها بهره مند شوید. ولیکن در صورت اجراء شدن بیش از حد این عمل، موجبات خراشیدگی زمین پارکتها و کوتاهتر شدن عمر آنها میشود.
به این موارد دقت کنید!
پارکتها صرفاً در حین پاک کردن به مایعات معروض نمی ماند، در صورت ریخته شدن هر گونه مایعات و نوشیدنی ها بروی پارکت لمینت ها، بدون فوت وقت میبایست آنرا خشک کنید. اگر مایع ریخته شده، رژ لب، لاک و مرکب و مواد چسبنده که تمیز کردن آن آسان نمیباشد، جهت پاک کردن آن مقداری ماده نظافتی ویژه پارکت بروی دستمال مرطوبی ریخته و آنرا پاک کنید. سپس با یک دستمال مرطوب شده با آب تمیز تماس نهایی را انجام دهید.
در دستمالهای مورد استفاده برای نظافت پارکتها از حاوی نبودن مواد فلزی اطمینان حاصل کنید. این نوع دستمالها میتواند دارای ساختار سفتی باشد که با چشم قابل رویت نبوده و موجب خراشیدگی پارکتهایتان شود.
برای نظافت پارکتهایتان به استفاده نکردن از مواد شیمیائی با غلظت بالا دقت کنید. سفید کننده ها، کالاهای اسیدی، ازون، تینر، صمغ موم، مایع نظافتی با غلظت پاک کنندگی بالا را بعنوان آلترناتیو ترجیح دهید.
جهت ممانعت از تماس مستقیم با کالاها برای نظافت پارکتها مطلقاً دستکش استفاده کنید. بیشتر ازحد توصیه شده استفاده نکنید و مواد نظافتی را همیشه برحسب دستورالعمل استفاده اجراء کنید.
سطوح پارکتها را در معرض اجسام سخت، سنگین و نوک تیز قرار ندهید. بخشهای آسیب دیده سطوح را با فرش و یا امثاله پوشانده و از آسیب دیدن بیشتر آن ممانعت کنید و در اسرع وقت تلاش به تجدیدکردن آن نمایید.

 

1 Comment
  1. فرهاد says

    سلام مشگلات مطروحه گفته شده اما متأسفانه بطورجداگانه پاسخ داده نشده مثلا فشاراب سرد شدید اما بعداز ورود به ابگرمکن خروجی بیست درصدفشاراب سرد ورودی .شستشو مسیرو روسوب زدایی هم شد اما خوب نشد اما مشابه همین ابگرمکن مکانی دیگر خیلی راضی هستن از عملکردش. سپاسگزارم.امیدوار.تهران

Leave A Reply

Your email address will not be published.