نکاتی برای پاک کردن لکه روغن

لکه‌های چربی یکی از مقاوم‌ترین نوع لکه‌ها هستند. چون اغلب نادیده گرفته می‌شوند و یا پاک کردن آن‌ها ساده فرض می‌شود. مشکل دیگر این است‌ که لکه چربی به جای این‌که براق باشد، لکه نسبتاً تیره‌ای به جا می‌گذارند که ممکن است دیده نشود. اگر لکه چربی، سریع پاک نشود، به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و در صورتی که لکه روی لباس خشک شود ممکن است این لکه برای همیشه باقی بماند. نکاتی برای پاک کردن لکه روغن را در وبلاگ پلاک مطالعه کنید.

 

لکه‌های معمول بر پایه روغن

  • مارگارین یا کره
  • روغن پخت و پز (از جمله روغن زیتون، روغن کانولا و غیره)
  • سس مایونز و سالاد
  • خوشبو کننده
  • سس سالاد
  • آرایش و مرطوب‌کننده‌ها
  • روغن موتور
  • گازوئیل
  • حلقه دور یقه (روغن‌های بدن)

 

پاک کردن لکه روغن

از بین بردن کامل لکه‌های روغن دشوار است. اولین مشکل این است که به سختی قابل مشاهده هستند و ممکن است از لکه غافل شوید زیرا رنگ درخشانی متفاوت از رنگ لباس شما نخواهد داشت.

درعوض لکه چربی یک ناحیه نسبتا تیره روی لباس می‌شود. این واقعیت را هم درنظر بگیرید که لکه‌های چربی درست در زمانی که فکر می‌کنید پاک شده اند، عموما دوباره ظاهر می‌شوند و این بار شما با لکه سخت‌تری مواجه می‌شوید.

برای از بین بردن لکه‌های روغن، به آب گرم و مواد شوینده نیاز دارید. محل لک شده را قبل از شستن در داغ‌ترین آبی که لباس تحمل می‌کند، خیس کنید. مواد شوینده مایع لباسشویی یا صابون مایع را روی محل لکه بمالید.

هر دوی این‌ها در نفوذ به الیاف و قرار گرفتن در قسمت‌هایی از پارچه روغن را به خود گرفته، کار بزرگی انجام می‌دهند. بسیار مهم است که قبل از خشک شدن، محل لکه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است. در صورت تردید، فرآیند از بین بردن لکه را تکرار کنید.

اگر لکه روغن به طور اتفاقی خشک شده است، باید چندین بار فرآیند استفاده از آب داغ و مواد شوینده مایع را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید. یک پاک کننده خوب لباسشویی اضافه کنید. ممکن است با این کار بتوانید لباس خود را از یک مخلوط روغنی نجات دهید.

 

بهترین پاک کننده‌های لکه روغن

بهترین شانس شما داشتن مواد شوینده مایع لباسشویی یا یک صابون مایع عالی است. این‌ها با چربی ایجاد شده مقابله می‌کنند. همچنین می‌توانید خمیر جوش شیرین را روی محل لکه‌دار قرار دهید تا مقداری روغن از آن خارج شود. ژل پاک کننده لکه گزینه عالی دیگری است، زیرا از نفوذ خوبی در همه الیاف لباس برخوردار است. یک مایع پاک کننده لکه نیز می‌تواند کار بزرگی انجام دهد. اما اطمینان حاصل کنید که اجازه نمی‌دهید لکه بر روی پارچه خشک شود.

 

لکه‌های مخلوط روغن

گاهی اوقات شما یک لکه دارید که ترکیبی از یک لکه روغنی و نوع دیگری از لکه است. برای این نوع لکه‌ها اول روی لکه روغن کار کنید. به جای استفاده از آب گرم، آب گرم و مواد شوینده مایع یا پاک کننده لکه را امتحان کنید. قبل از درمان لکه نوع دیگر، این کار را به همان اندازه که لازم است تکرار کنید. سپس در پایان، لکه را با آب گرم و مواد شوینده بیشتری بشویید. برای اطمینان از پاک شدن لکه، اجازه دهید لباس خشک شود. اگر هیچ اثری از تیرگی لکه به چشم‌تان نخورد، پیش بروید و به طور معمول بشویید و خشک کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.