چگونه پارکت را براق کنیم؟

پارکت نیز مانند دیگر کفپوش ها به مراقبت بسیاری نیاز دارد. پارکت ها شامل آن دسته از کفپوش هایی می شوند که جنس آنها از چوب طبیعی درختان است.همانطور که می دانید کفپوش ها نیز همانند دیگر وسایلی که باعث زیبایی و تغییر دکوراسیون منزل میشوند نیاز به مراقبت دارند به طور مثال انواع پارکت ها نسبت به آب حساس بوده و اگر با آب آن ها را تمیز کنیم دچار تورم خواهند شد.

 

 

آموزش نصب پارکت

 

چگونه پارکت را براق کنیم؟

 

چگونه پارکت را براق کنیم؟

 

همچنین باید بسیار دقت کنیم که اشیای نوک تیز با آنها تماس نداشته باشد زیرا: باعث ایجاد خط و خش بر روی آنها خواهند شد.
برای این که بخواهیم پارکت منزل خود را مانند روز اول کنیم باید به یک سری نکات توجه کنید که در زیر این نکات را برای شما ذکر خواهیم کرد:

از طی خیس استفاده نکنید:
برای تمیز کردن پارکت از طی خیس استفاده نکنید زیرا همانطور که در بالا ذکر شد اگر آب اضافی بر روی پارکت ها بماند باعث میشود که آنها ورم کنند. کافیست طی کمی نم دار باشد.

استفاده از جاروبرقی و جاروهای دستی:
یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار از روی پارکت ها کشیدن جارو برقی و یا استفاده از جاروهای دستی به صورت هفتگی است.

استفاده از شوینده های مخصوص:
شما می توانید از شوینده های مخصوص که تنها برای پاکیزگی پارکتها تولید شده‌اند استفاده کنید. هنگامی که طی خود را کمی نم دار می کنید از آب سرد استفاده کنید.

استفاده از آب داغ ممنوع:
شوینده های مخصوص پارکت را در آب داغ نریزید سعی کنید، از ولرم آب استفاده کنید که دمای آن متعادل باشد و بیشتر به سردی بزند.

استفاده از واکس های پارافینی ممنوع:
هیچ وقت از واکس پارافین و دیگر براق کننده های این چنینی برای از بین بردن خراشهای روی پارکت ها استفاده نکنید.

استفاده از شوینده های حاوی کلر ممنوع:
اگر می‌خواهید رنگ پارکت ها همیشه ثابت بماند هیچ وقت از شوینده هایی که حاوی کلر هستند استفاده نکنید.

از سرکه استفاده نکنید:
از سرکه به عنوان تمیز کننده پارکت ها به هیچ وجه نباید استفاده کنید.

پولیش های براق کننده ی پارکت:
برای براق کردن پارکت تا می توانید از پولیش های مخصوص پارکت استفاده کنید.

اگر شوینده ها و پاک کننده های پارکت را در بازار پیدا نکردید می توانید از پاک‌کننده‌های مصنوعات چوبی استفاده کنید.

ساخت شوینده پاک کننده پارکت:
اگر در بازار شوینده های مخصوص پارکت را پیدا نکرده اید نگران نباشید شما می توانید خودتان یک شوینده پارکت در منزل تهیه کنید.

برای این کار شما نیاز به یک سطح آب دارید که باید آب درون آن ولرم باشد و حدود یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید، ابتدا مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و سپس می توانید طی را به درون آغشته کنید، توجه داشته باشید که آب زیاد یکی از دشمنان انواع مصنوعات چوبی و پارکت ها می باشد، بنابراین موقع طی کشیدن حسابی آب اضافی آن را بگیرید. که به پارکت های شما آسیبی وارد نشود.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.